Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 43_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA 43 Prilika na prvi pogled govori o normi, našli smo jo npr. v Neumanovem razmiš- 18 ljanju o jezikovnem predpisovanju. Normo tu lahko razumemo kot »simbolno last- nino določene skupnosti« (Widdowson 1994: 381; prim. tudi Canagarajah 2006: 230), določena je in se uporablja (ali zlorablja) z argumentom moči. Prilika v tem smislu govori tudi o pripadnosti in izključevanju ter s tem odpira vprašanja družbene pravičnosti. Odpira pa tudi vprašanja, relevantna v kontekstih vsakršnega preverjanja znanja: govori namreč o posledicah, ki jih prinaša takšno preverjanje, in o tem, da ob presoji njegovih (jezikovnih ali drugih) zmožnosti pravzaprav presojamo tudi o samem človeku. Viri in literatura ARHAR HOLDT, Špela, KOSEM, Iztok, STRITAR KUČUK, Mojca, 2022: Metode in orodja za lažjo pripravo korpusov usvajanja jezika. Nataša Pirih Svetina, Ina Ferbežar (ur.): Na stičišču svetov: slovenščina kot drugi in tuji jezik. Obdobja 41. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. 23–30. https://centerslo.si/wp-content/uploads/2022/11/Arhar-Holdt-et-al_Obdobja-41.pdf (dostop 6. 5. 2024). Dodatek 2023 = Svet Evrope, 2023: Skupni evropski jezikovni okvir: učenje, poučevanje, ocenjevanje. Dodatek. https://www.zrss.si/wp-content/uploads/2023/05/SEJO.pdf (dostop 6. 5. 2024). CANAGAJARAH, Suresh, 2006: Changing Communicative Needs, Revised Assessment Object- ives: Testing English as as International Language. Language Assessment Quarterly: An Inter national Journal III/3. 229–242. https://www.tandfonline.com/doi/epdf/10.1207/ s15434311laq0303_1?needAccess=true (dostop 6. 5. 2024). Letno poročilo. Center za slovenščino za slovenščino kot drugi in tuji jezik, 2008–2023. https://centerslo. si/knjige/letna-porocila/ (dostop 6. 5. 2024). GANTAR, Polona, BON, Mija, GAPSA, Magdalena, ARHAT HOLDT, Špela, 2023: Šolar-Eval: evalvacijska množica za strojno popravljanje jezikovnih napak v slovenskih besedilih. Jezik in slovstvo LXVIII/4. 89–108. https://journals.uni-lj.si/jezikinslovstvo/article/view/16577 (dostop 6. 5. 2024). FERBEŽAR, Ina, 2013: (Jezikovni) test: moč argumenta ali argument moči? Aleksander Bjelčević (ur.): Etika v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi. 49. seminar slovenskega jezika, literature in kulture. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. 99–105. https://centerslo.si/wp-content/ uploads/2015/10/ferbezar.pdf (dostop 6. 5. 2024). FERBEŽAR, Ina, 2016. Kako realno je idealno? O konceptu avtentičnosti pri pouku slovenščine ob Toporišičevem Zakaj ne po slovensko. Erika Kržišnik, Miran Hladnik (ur.): Toporišičeva obdobja. Obdobja 35. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. 489–496. https://centerslo.si/wp- content/uploads/2016/11/Ferbezar.pdf (dostop 6. 5. 2024). FERBEŽAR, Ina, 2019: Kakovost v jezikovnem testiranju: misija nemogoče? Jezik in slovstvo LXIV/3– 4. 83–94. https://journals.uni-lj.si/jezikinslovstvo/article/view/17835/15146 (dostop 6. 5. 2024). FERBEŽAR, Ina, ENIKO, Mateja, 2022: »Lah blatschem gotovina?«: jezikovni pro昀椀l uporabnika slovenščine na najnižji ravni. Nataša Pirih Svetina, Ina Ferbežar (ur.): Na stičišču svetov: slovenščina kot drugi in tuji jezik. Obdobja 41. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. 99–108. https://centerslo.si/wp-content/uploads/2022/11/Ferbezar-Eniko_Obdobja-41.pdf (dostop 6. 5. 2024). NEWMAN, Michael, 1996: Correctness and its Conceptions: The Meaning of Language Form for Basic Writers. Journal of Basic Writing XV/1. 23–38. https://wac.colostate.edu/docs/jbw/v15n1/newman. pdf (dostop 6. 5. 2024). 18 Tam med drugim zapiše, da »predpisovanje zagotavlja mitološke osnove za utrjevanje pravilnosti v odsotnosti drugih, trdnejših temeljev« (Newman 1996: 33). 91