Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 43_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA 43 6 za računalniško podprto analizo podatkov in besedil MAXQDA. Analiza se izvaja s kodami, torej kategorijami, ki jih na eni strani določamo iz zasnovanega vodnika, na drugi strani pa jih dopolnjujemo z induktivno oblikovanimi kodami, ki so namenjene organizaciji in sistematizaciji podatkovnega gradiva. Vodnik za intervju zajema štiri vsebinske sklope. Prvi sklop vodenega jezikovno- biografskega intervjuja prikazuje družinski, družbeni in institucionalni jezikovni razvoj ter s pomočjo retrospektivne presoje učencev proces usvajanja jezika na 7 elementarni in primarni stopnji. Drugi sklop se osredotoča na informacije o rabi jezika, ki ponazarjajo jezikovno ravnovesje in ozadje dvo- in večjezičnih učencev. V središču tretjega sklopa je samoocena trenutnih jezikovnih kompetenc učencev. Četrti sklop obravnava emocionalno področje, v ospredju je razmislek o značilnostih, funkcijah in normi jezikov. Prikazuje čustveno doživljanje in osebne dejavnike pri usvajanju jezikov, pomen in ovrednotenje jezika, motivacijo za učenje jezikov ter 8 odnos in identi昀椀kacijo s posameznimi jeziki. Jezikovni pro昀椀li učencev, ki smo jih pridobili z analizo družinske, institucionalne in družbene rabe jezika, zrcalijo izobraževalno ponudbo Zvezne gimnazije in Zvezne realne gimnazije za Slovence v Celovcu. Šola je bila na podlagi 7. člena avstrijske državne pogodbe s poudarkom na regionalnem izobraževanju ustanovljena leta 1957. S svojim delom prispeva »k oblikovanju slovenske narodne skupnosti in njene prihodnosti z močno povezavo do naroda soseda in regije, v kateri deluje« (Vrbinc 2013: 119). Posebnost šole je slovenski učni jezik, pri čemer različne jezikovne kompetence učencev predstavljajo izjemne pedagoške in didaktične izzive, zlasti pri nejezikovnih predmetih, saj je vsak učni predmet tudi predmet učenja jezika (Vrbinc 2013a: 121). S projektom Kugyjevih razredov, ki se je začel v šolskem letu 1998/99, se je učenje jezikov na omenjeni gimnaziji razširilo. Ta izobraževalni model pomeni izvajanje pouka v štirih jezikih: slovenščino, nemščino, italijanščino in angleščino 9 učenci usvajajo z metodo imerzije (Vrbinc 2013b: 210–212). Kot osrednji dosežek Kugyjevih razredov Larcher in Vospernik (2013: 132) označujeta srečevanje govorcev različnih jezikov v šolskem vsakdanu z visoko ravnjo kulturne samoumevnosti, ki presega golo usvajanje jezika. Heterogeni jezikovni pro昀椀li učencev prikazujejo jezikovni repertoar z vidika doživljajočega posameznika, po drugi strani pa je mogoče ponazoriti jezikovne interakcije s sogovorniki. Globalizacija, obsežno geografsko 6 MAXQDA je programska oprema za računalniško podprto analizo podatkov in besedil. Uporablja se pri znanstvenih projektih in študijah, v katerih se analizira vsebina intervjujev, besedil in medijev. 7 Za institucionalno izobraževanje se v avstrijskem sistemu uporabljajo naslednje oznake: elementarna stopnja (predšolsko izobraževanje), primarna stopnja – štiri leta (osnovnošolsko izobraževanje, razredna stopnja), sekundarna stopnja I – štiri leta (osnovnošolsko izobraževanje, predmetna stopnja), sekundarna stopnja II (srednješolsko izobraževanje), terciarna stopnja (visokošolsko izobraževanje). 8 Štirje konteksti študije prikazujejo veliko razsežnost raziskave. V tem prispevku obravnavamo le del celotne raziskovalne tematike. 9 V jezikoslovju in pedagogiki se imerzija – potopitev ali jezikovna kopel – nanaša na učno situacijo, v kateri so učenci postavljeni v jezikovno okolje drugega ali tujega jezika in jezik usvajajo po načelih učenja prvega jezika. 31