Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 43_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA 43 2 Raziskovanje dejavnikov, ki vplivajo na razvoj in usvajanje jezikov pri več jezičnih govorcih na Zvezni gimnaziji in Zvezni realni gimnaziji za Slovence Namen longitudinalne študije je preučevanje dejavnikov, ki vplivajo na kontinuirano usvajanje jezikov v večjezičnem okolju in na uresničitev le-tega v 1 različnih organizacijskih oblikah manjšinskega šolstva na avstrijskem Koroškem. 2 Raziskovalni vzorec predstavlja 112 učencev sekundarne stopnje I Zvezne gimnazije in Zvezne realne gimnazije za Slovence v Celovcu. Prvi sklop jezikovno-biografskih intervjujev je bil izveden v poletnem semestru 2021, in sicer 63 intervjujev, pri čemer je 42 (66,6 %) učencev kot jezik intervjuja izbralo slovenščino, 21 (33,3 %) pa nemščino. Povprečna dolžina intervjuja je bila 33 minut. Drugi sklop intervjujev je bil izveden v poletnem semestru 2023, in sicer 67 intervjujev. 48 intervjujev je bilo izvedenih z vodnikom iz leta 2021, 19 ponovnih intervjujev z učenci iz leta 3 2021 pa z revidiranim vodnikom. V skupini z 48 intervjuji je 38 (79 %) učencev kot jezik intervjuja izbralo slovenščino, 10 učencev (21 %) pa nemščino. Povprečna dolžina intervjuja je bila 27 minut. V ponovnih intervjujih je 16 (84 %) učencev kot jezik intervjuja izbralo slovenščino, trije učenci (16 %) nemščino, pri čemer so si trije učenci, ki so v letu 2021 za jezik intervjuja izbrali nemščino, v letu 2023 izbrali 4 slovenski jezik. Povprečna dolžina intervjuja je bila 40 minut. Zbiranje podatkov je potekalo na podlagi eksplorativne študije, ki je v prvi vrsti kvalitativna metoda, a je ob velikem reprezentativnem vzorcu tudi kvantitativna. Prvi korak je predstavljal sestavo vprašanj v obliki vodnika, katerega načelo je bila čim večja odprtost s pripovednimi spodbudami in ključnimi besedami, ki jih spraševalec prilagaja govorni in situacijski danosti, vendar vodnik sledi sistematičnosti strukturiranih vodilnih vprašanj. Pred obiskom šole smo za študijo in zasnovani vodnik pridobili dovoljenje Koroške izobraževalne direkcije, vodstva šole in staršev za sodelovanje njihovih otrok pri raziskavi. Po snemanju so bili intervjuji transkribirani po načelih natančnosti in uporabnosti, pri čemer transkripcija za heterogeno podatkovno gradivo v veliki meri sledi ortografski predstavitvi besedil v standardni normi. Niz intervjujev je povezan z izvirnim posnetkom in opremljen s časovnimi žigi za ponovno poslušanje 5 odlomkov. V študiji se poslužujemo obeh pristopov raziskovanja, deduktivnega in induktivnega, pri čemer smo za proučevanje intervjujev izbrali programsko opremo 1 V okviru študije so bila izvedena številna predavanja in objavljeni članki v strokovnih publikacijah. Raziskana so bila jezikoslovna, sociolingvistična in jezikovnodidaktična polja. 2 V slovenskem šolskem sistemu je to predmetna stopnja osnovne šole. 3 Za 19 intervjuvancev iz leta 2021 smo po dveh letih pridobili ponovno privoljenje staršev za sodelovanje v raziskavi. V namen ciljev longitudinalne študije in procesnega spremljanja jezikovnega razvoja smo delno prilagodili vodnik za intervju. 4 Izhajajoč iz dejstva socialne, kulturne in jezikovne heterogenosti ciljne skupine je potrebi po lastni izbiri jezika zadoščeno z možnostjo odločitve za slovenski ali nemški jezik pri pogovoru, kar omogoča celovito izražanje mnenj. Individualno procesno pridobivanje jezika in izbira jezika v raznih komunikacijskih okoliščinah sta odvisna od številnih dejavnikov, zato izbire jezika intervjuja ni mogoče pripisati enemu samemu razlogu. 5 https://www.maxqda.com 30