Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 43_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA 43 besedišče), neustrezna raba terminologije, slogovna neustreznost (npr. neosebno izražanje, pogovorne prvine, trpnik/tvornik) in neustrezna zgradba besedila (npr. vsebinsko neustrezno zaporedje delov, nejasne ali nesmiselne povezave med deli besedila). Meje med njimi so seveda shematične, kar dokazujejo tudi komentarji pedagogov in pedagoginj, v katerih so npr. pri vprašanju o slogu komentirali jezik (npr. »pri študentih se kaže vse slabše poznavanje oz. uporaba jezikovnih pravil«) ali pod drugo navajali elemente zgradbe (npr. »skakanje z ene teme na drugo in nazaj – pretirano členjenje besedila na podpoglavja«). Da Včasih Ne P ZD P ZD P ZD terminologija 93,5 % 94 % 0,5 % 4 % 6 % 2 % zgradba (koherenca) 84 % 92 % 12 % 7 % 4 % 2 % jezik 68 % 82 % 27 % 15 % 5 % 3 % slog 64 % 78 % 25 % 18 % 11 % 4 % Tabela 1: Komentiranje jezikovnih in besedilnih vidikov besedil, oddanih pri študijskih 6 predmetih (P; N = 361) in v procesu mentoriranja zaključnih del (ZD; N = 381). Je pa zanimivo, da rezultati ne kažejo statistično značilnih razlik med odgovori anketiranih z jezikoslovno izobrazbo in odgovori anketiranih brez jezikoslovne izobrazbe; izjema je le odgovor o komentiranju slogovnih neustreznosti besedil, ki jih oddajajo pri predmetih med študijskim letom, kar jezikoslovci in jezikoslovke statistično značilno pogosteje komentirajo kot nejezikoslovci in nejezikoslovke (p = 0,025480392).7 Pričakovati bi bilo, da se bodo razlike pokazale tudi pri jeziku, a komentarji pri različnih vprašanjih v anketni raziskavi kažejo, da je ustrezna jezikovna podoba tudi pedagogom in pedagoginjam brez jezikoslovne izobrazbe pomembna in jo v študentskih besedilih tudi pričakujejo (npr. »opažam ogromno pravopisnih/slovničnih napak in o tem opozorim študente«, »pravilno pisno izražanje je za diplomanta izjemno pomembno«, »kot bodoči izobraženec bi moral znati študent napisati zaključno delo v slovenščini dovolj dobro, da lektoriranje ne bi bilo potrebno, sicer si ne zasluži z zaključnim delom povezanega naziva«), pogosto pa vpliva tudi na (končno) oceno besedil, tvorjenih pri predmetih: na vprašanje o tem je 49 % 8 anketiranih (N = 356) odgovorilo da, 29 % včasih in le 14 % ne. Tu se sicer kaže razlika glede na jezikoslovno izobrazbo, saj so jezikoslovci in jezikoslovke statistično 6 Pri tem vprašanju zaradi napake pri pripravi vprašalnika med odgovori ni bilo možno izbrati nisem mentor/ica, vendar pa je bilo vprašanja možno preskočiti. Kljub temu je 78 asistentov in asistentk nanje odgovorilo, kar si lahko razlagamo s tem, da nekateri asistenti in asistentke pri mentoriranju že pomagajo ali da so na vprašanja odgovarjali enako kot na vprašanja o pisanju pri predmetih oz. hipotetično – nekateri so tako zapisali v komentarjih k odgovorom, nekateri pa so odgovarjali z ne in v komentarjih pojasnili, da še ne mentorirajo zaključnih del. Če iz analize izbrišemo asistentske odgovore, rezultati pokažejo, da je delež pozitivnih odgovorov da in včasih izjemno visok: terminologija in zgradba 100 %, jezik 98 %, slog 97 %. 7 Jezikoslovci in jezikoslovke (N = 73): da 97,3 %, ne 2,7 %; nejezikoslovci in nejezikoslovke (N = 261): da 87,4 %, ne 12,6 %. 8 8 % jih je označilo drugo. 288