Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 43_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA 43 jezikovnih težav na prehodu iz sekundarnega v terciarno izobraževanje, kar ni pomembno le s stališča načrtovanja pouka slovenščine v osnovnih in srednjih šolah, ampak tudi za oblikovanje jezikovne didaktike na visokošolski ravni, predvsem na nejezikoslovnih študijskih smereh, kjer jezikovna izobrazba ni cilj, temveč je dobro jezikovno znanje le temelj za uspešno profesionalno delovanje (več o tem v: Rozman, Arhar Holdt 2022; Kalin Golob idr. 2023a, 2023b; Arhar Holdt idr. 2024). 3 Pilotni korpus KOŠ bo dokončno oblikovan jeseni 2024, anketna raziskava (Rozman idr. 2023), s katero smo med pedagoginjami in pedagogi preverjali, kako poteka podajanje povratnih informacij o pisnih besedilih, ki jih študentke in študenti med študijskim procesom napišejo v slovenščini, pa je bila izvedena v študijskem letu 2022/2023. Anketna raziskava razkriva odnos do jezikovne norme in razvoja strokovne sporazumevalne zmožnosti, v pričujočem prispevku pa so podrobneje predstavljene nekatere ugotovitve o normativnih vidikih pedagoškega usmerjanja študentov in študentk ter dopolnjene z delno analizo učiteljskih komentarjev v korpusu KOŠ. 2 Anketna raziskava V anketni raziskavi je sodelovalo 459 pedagogov in pedagoginj, ki poučujejo na javnih univerzah in samostojnih visokošolskih zavodih. V celoti izpolnjenih je bilo 375 vprašalnikov, a smo v analizo zajeli vse, v katerih so anketirani odgovorili vsaj na dve vprašanji, saj večina odgovorov ni bila obvezna. Anketirani sodijo v različne starostne skupine (do 29 let 8 %, 30–44 27,5 %, 45–59 40 %, 60 let ali več 15,5 %, N = 375), imajo različne akademske nazive (asistent oz. asistentka 24 %, docent oz. docentka 30 %, izredni profesor oz. izredna profesorica 14 %, redni profesor oz. redna profesorica 20 %, višji predavatelj oz. višja predavateljica 6 % in lektor oz. lektorica 2 %, N = 459), raziskovalno in pedagoško delujejo na različnih področjih (humanistika in družboslovje 53 %, naravoslovno-tehnične vede 45 %, umetnost 1 %, 4 N = 459), večina jih nima jezikoslovne izobrazbe (78 %, N = 375). Vprašanja so bila zaprtega tipa, pogosto so vsebovala možnost zapisa lastnega odgovora pod drugo in komentarja, vsebinsko pa so se ločeno nanašala na pisanje besedil in podajanje povratnih informacij pri študijskih predmetih ter pri mentoriranju zaključnih del. Pri tem je treba opozoriti, da je bila anketa izvedena pred lansiranjem ChatGPT-ja in množično uporabo umetnointeligenčnih orodij za samodejno generiranje in popravljanje besedil, ki prakso zagotovo spreminjajo, s tem pa verjetno tudi stališča do pisanja in podajanja povratnih informacij v študijskem procesu. Toda pisanje in delo s pisnimi besedili bo, četudi na drugačen način kot doslej, najverjetneje ostalo pomemben del študijskega procesa tudi v prihodnje. Rezultati kažejo, da je pisanje pomemben del pedagoškega procesa, saj je le majhen delež anketiranih (4 %, N = 425) odgovoril, da študenti in študentke pri njihovih študijskih predmetih ne pišejo besedilnih nalog. Sicer pišejo žanrsko raznovrstna besedila: med navedenimi možnostmi je največ anketiranih (N = 425) označilo, da 3 Za raziskave bo prosto dostopen na repozitoriju CLARIN.SI. 4 Na vprašanje Ali imate jezikoslovno izobrazbo (vsaj diploma 1. stopnje)? so odgovorili negativno. 286