Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 43_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA 43 svetovalnice, so se pojavila vprašanja v zvezi z imeni Facebook, YouTube, Skype in nelastnoimenskim sel昀椀jem, veliko kasneje, od leta 2019 do 2021, pa vprašanja v zvezi z eBayem, QR kodo ali podkasti, čeprav so nastala v podobnem obdobju oz. nekatera celo pred prej omenjenimi. Programa Zoom in Teams sta nastala v času, ko je Jezikovna svetovalnica že delovala, in sicer je Zoom nastal leta 2013, Teams pa 2017, prvo vprašanje v zvezi z njima pa se je v svetovalnici pričakovano pojavilo šele v obdobju epidemije covida-19, ko so se tovrstna orodja razširila v splošni rabi. Pregled vprašanj Jezikovne svetovalnice, ki so povezana z digitalnimi vsebinami, torej kaže, da v primeru tehnoloških sprememb in novosti uporabniki vprašanj sicer ne zastavljajo takoj, ko se neka (tehnološka) novost pojavi, temveč šele, ko se ta povsem razširi v širši javnosti. Včasih se celo zdi, da je spodbuda za vprašanje v Jezikovni svetovalnici dejstvo, da se posamezno poimenovanje, povezano z digitalnimi vsebinami, razširi v druge besedilne tipe ali celo zamenja prenosnik, npr. ko se QR koda in z njo tudi samo poimenovanje pojavi v knjižni izdaji ali ko bi želel uporabnik dolge spletne naslove prebrati v zvočnih knjigah ipd. Ugotavljamo še, da se je razmah digitalnih orodij za delo na domu v obdobju epidemije covida-19 odražal tudi v porastu vprašanj v Jezikovni svetovalnici, povezanih z digitalnimi vsebinami. Prav poseben pa je primer nastanka in množične razširitve generativnih modelov umetne inteligence, zlasti v javnosti najbolj poznanega modela – ChatGPT-ja. Ta je bil namreč za javnost dostopen novembra leta 2022, prvo vprašanje, povezano s ChatGPT-jem, pa je v Jezikovno svetovalnico prispelo že v marcu 2023. Zagotovo gre za poseben mejnik v zgodovini digitalnega komuniciranja, kar je bilo hitro prepoznano tudi v širši javnosti, posledično pa je to sprožilo tudi različne jezikovne zagate, kot npr. kako to ime v slovenščini sklanjati in kako ga izgovarjati. 5 Zaključek Analiza vprašanj v Jezikovni svetovalnici, povezanih z digitalnimi vsebinami, je pokazala, da so ta vprašanja zelo pogosto odsev širšega družbenega dogajanja. Najbolj očiten je bil porast teh vprašanj v času epidemije covida-19, ko je začelo življenje zaradi izogibanja tesnim osebnim stikom v največji možni meri funkcionirati virtualno. Na posamezne jezikovne teme, povezane z digitalnimi vsebinami, se jezi- kovni uporabniki odzovejo, ko se določena pojavnost, značilna za digitalni medij, začne pojavljati izven prvotnega okolja. Zaradi vezanosti tovrstne leksike na angleški jezik so dileme jezikovnih uporabnikov povezane zlasti z zapisom velike in male začetnice in podomačevanjem. V analizi smo opazili tudi težave pri izbiri ustreznega 3 predloga, na kar lahko vpliva 昀氀uidnost dojemanja koncepta virtualnosti. 3 Vsekakor gre za temo, ki jo bo treba v prihodnje podrobneje preučiti in presega meje pričujočega prispevka. 212