Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 43_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA 43 Prve jezikoslovne raziskave, povezane s spletom in internetom,1 so se za slovenski jezik začele že kmalu po letu 2000, ko so raziskovalke in raziskovalci zlasti osvetljevali posamezne problematike, kot npr. nesistemske besedotvorne postopke v kontekstu novih tehnologij (Logar 2004), ali se osredinjali na jezik v posameznih besedilnih tipih, kot so predstavitvene strani vladnih inštitucij (Verovnik 2003), računalniški klepeti (Kranjc 2003), e-poštna sporočila (Nidorfer Šiškovič 2007; Dobrovoljc 2008), spletni forumi (Jakop 2008), blogi in Wikipedija (Michelizza 2015) idr. Obsežnejše raziskave spletnih besedil je spodbudil projekt Janes, v okviru katerega je nastal tudi prosto dostopni besedilni korpus, sicer poimenovan korpus nestandardne slovenščine (Fišer, Erjavec, Ljubešić 2016), najnovejše raziskave pa prikazujejo še 昀氀uidnost teh besedil med poloma knjižnega in neknjižnega (Poteko, Stabej 2023) idr. 2 Metodologija dela Na podlagi iskanj po ključnih besedah splet, internet in nekaterih drugih ciljnih 2 iskanj smo iz baze Jezikovne svetovalnice izločili 60 enot na obravnavano temo. Uvodoma smo vprašanja razvrstili v štiri širše skupine problematik, in sicer 1) pravopisna vprašanja (20 vprašanj oz. 31,3 %), 2) vprašanja, povezana z leksiko in slovarji (20 vprašanj oz. 31,3 %), 3) skladenjska in oblikoslovna vprašanja (15 vprašanj oz. 23,4 %) ter 4) razno (9 vprašanj oz. 14 %). Ker so štiri vprašanja v Jezikovni svetovalnici vsebovala po (vsaj) dve podvprašanji, ki sta segali na dve širši področji, so ta vprašanja šteta dvojno, skupno število analiziranih vprašanj pa je tako 64. Z vsakega krovnega področja izpostavljamo po eno skupino vprašanj, ki so številčno najbolj izstopajoča, pri čemer z analizo teh vprašanj (in odgovorov) poskušamo ugotoviti, zakaj so ravno izpostavljene problematike pri uporabnikih najpogostejše. Analiziranih 60 enot za konec razvrstimo še kronološko in tako ugotavljamo povezave med temami vprašanj in širšim družbenim dogajanjem v času, ko so bila vprašanja poslana v svetovalnico. 3 Analiza po jezikoslovnih področjih 3.1 Pravopisna vprašanja Največ pravopisnih vprašanj iz Jezikovne svetovalnice, povezanih z digitalnimi vsebinami, je o zapisu male in velike začetnice. Uporabnike je zanimalo, ali z veliko začetnico zapisujemo imena platforme, kot je Facebook, ali so tovrstna imena (Facebook in Twitter) sploh lastna imena, kako je s posameznimi poimenovanji spletnih trgovin oz. storitev, ki se zapisujejo kot dvozačetnice (YouTube) ali pa imajo 1 Internet je mednarodno omrežje, ki omogoča dostop do informacij drugih mrež, splet pa označuje informacijski sistem, ki omogoča izmenjavo informacij preko protokola www (http). 2 V Jezikovno svetovalnico sicer prispe več vprašanj, kot je kasneje objavljenih. Nekaj je neželene pošte, ponovljenih vprašanj istega avtorja, od leta 2018 se ne odgovarja več na vprašanja v zvezi z izvorom priimkov (Dobrovoljc 2023: 326), nekatera vprašanja so preusmerjena v Terminološko svetovalnico, manjši delež pa je tudi vprašanj, ki se ponovijo in ki jih ne zastavi isti uporabnik svetovalnice. Odgovor uporabniku je zgolj povezava na starejši odgovor na enako ali zelo podobno vprašanje, v javno dostopnem delu Jezikovne svetovalnice pa ta vprašanja niso vidna. Takšnih vprašanj na obravnavano tematiko v internem delu Jezikovne svetovalnice ni. 208