Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 43_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA 43 lektorja študentovega zaključnega besedila. Informacijski pooblaščenec je leta 2012 izdal mnenje, da »fakulteta nima pravnega temelja za obdelavo podatkov o diplomi lektorja, zato ta ni dopustna«. Ob tem poudarja, da bi bila obdelava osebnih podatkov lektorja diplomske naloge tudi »prekomerna«, saj za ugotovitev, ali je posamezni študent uspešno pripravil diplomsko nalogo, ni treba preverjati ustreznosti lektorja, 5 ampak ustreznost diplomske naloge kot take (Informacijski pooblaščenec 2012). 2 Merila kakovosti Ker je lektoriranje ključno za javno objavljena besedila s pomembnim vplivom na jezikovno kulturo, smo najprej raziskali zahteve glede kakovosti pri javnem naročanju jezikovnih storitev. 2.1 Preverjanje kakovosti storitev po javnih naročilih v Republiki Sloveniji Od leta 2018 do 2020 je Ministrstvo za javno upravo v sodelovanju s petimi strokovnimi združenji na področju jezikovnih poklicev pripravljalo Smernice za javno naročanje storitev prevajanja, tolmačenja in lektoriranja.6 Poseben poudarek je bil na opredelitvi meril, kar je v skladu z zahtevo Zakona o javnem naročanju, ZJN-3 (četrti odstavek 84. člena), da »za oddajo javnega naročila storitve izdelave računalniških programov, arhitekturnih in inženirskih storitev ter prevajalskih in svetovalnih storitev naročnik ne sme uporabiti zgolj cene kot edinega merila za oddajo javnega naročila«. S smernicami se želi naročnikom prikazati, kako v postopke javnega naročanja vključevati kakovost in kako jo meriti, zato predstavljamo usklajeno vsebino predloga 7 smernic tik pred oddajo v nadaljnje postopke. Kakovost jezikovnih storitev določajo (kot pogoj za sodelovanje pri javnem naročanju prevajalskih, tolmaških in lektorskih storitev): strokovna usposobljenost, izobrazba ter izkušnje prevajalca, tolmača in lektorja. ZJN-3 določa, da naročnik lahko od ponudnikov zahteva, da so vpisani v enega od poklicnih ali poslovnih registrov, ki se vodijo v državi, v kateri ima gospodarski subjekt sedež. V Republiki Sloveniji za opravljanje dejavnosti prevajanja, tolmačenja in lektoriranja ni predpisano, da morajo biti izvajalci vpisani v tak register. Na javnih razpisih se izvajalci izbirajo na podlagi ekonomsko najugodnejše ponudbe. Skupna 5 Za pričujoči prispevek sta zanimiva še dva navedka iz mnenja (Informacijski pooblaščenec 2012): »Zato bi v takem primeru visokošolski zavod lahko od študenta zahteval podatke o imenu, priimku in naslovu opravljanja prakse lektorja, ki ima registriran s.p., ne pa tudi podatkov o diplomi lektorja. […] Poleg tega iz veljavne zakonodaje ne izhaja, da bi moral imeti posameznik, ki opravlja dejavnost lektorstva, določeno vrsto izobrazbe. Prav tako za opravljanje te dejavnosti ni treba pridobiti posebne licence.« 6 Delo je usklajeval Direktorat za javno naročanje pri omenjenem ministrstvu. Žal se je priprava smernic ustavila tik pred dokončno uskladitvijo. Osnutek dokumenta je na vpogled v arhivu Lektorskega društva Slovenije. 7 Cilj smernic je bila »opredelitev potreb naročnika tako, da na podlagi ustreznih meril izbere izvajalca, ki je cenovno primeren, njegovo delo pa kakovostno ter upošteva delovno, socialno, davčno in drugo zakonodajo«. 201