Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 43_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA 43 in so posledica spregledov, ne pa neznanja. Prav tvorbi koherentnih in razumljivih besedil se v celotnem izobraževanju posvečamo najmanj, zato je jezikovni pouk že na osnovno- in srednješolski ravni treba aktualizirati z jezikovnimi opravili (Arhar Holdt idr. 2024): Uvedba jezikovnih opravil pa bi pomenila premik k pisanju besedil z določenim namenom v določenih okoliščinah, kar bi omogočalo, da se različne jezikovne, oblikovne, besedilne, stilistične izbire (pa tudi odmike od norme) presoja glede na predvidene učinke, ki jih dosegajo pri naslovnikih, in oceno o uspešnosti sporazumevanja, ki je v veliki meri povezana z razumljivostjo in sprejemljivostjo besedil. Pri študiju novinarstva tvorjenje besedila sicer lajšajo žanrske zakonitosti, ki de昀椀nirajo zgradbo in namen vsakokratne besedilne vrste. Vseeno pa je razumljivost v prvi verziji besedil največja šibkost, povezana je s stopnjo poznavanja teme in poglobitve vanjo ter ubeseditvami, ki se zavedajo kanala, torej sledijo govornemu stilu. Kompleksno področje razumevanja (prim. Ferbežar, Stabej 2008; Ferbežar 2012; Smolej 2021) poskušamo pri modulu razreševati s samoposlušanjem in samo- popravljanjem v več fazah nastajanja. Prav zato si oddajo še enkrat skupaj ogledamo po premieri in jo vsi trije izvajalci komentiramo. Šele takrat jezikovnostilni vidik na novo ovrednotimo v sobivanju z vsemi drugimi kodi televizijskega jezika. Viri Študentsko oko, oddaje: https://www.aktv.si/2022/05/27/aktv-22-5-2022/ https://www.aktv.si/2022/04/22/aktv-21-4-2022/ https://www.aktv.si/2022/04/01/aktv-31-3-2022/ http://www.aktv.si/2021/06/17/aktv-17-6-2021-studentsko-oko/ http://www.aktv.si/2021/04/20/aktv-20-4-2021-studentsko-oko/ http://www.aktv.si/2021/04/22/aktv-22-4-2021-studentsko-oko/ https://aktv.si/2024/03/22/aktv-21-3-2024/ https://aktv.si/2024/04/25/aktv-25-4-2024/ Literatura ARHAR Holdt, Špela, FERBEŽAR, Ina, KALIN GOLOB, Monika, KREK, Simon, PAVLE JURMAN, Andreja, ROZMAN, Tadeja, STABEJ, Marko, 2024: Nova slovenščina. Jezik in slovstvo LXIX/3. 117–138. DEUZE, Mark, 2008: Media work. Cambridge, Malden: Polity. FERBEŽAR, Ina, 2012: Razumevanje in razumljivost besedil. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. FERBEŽAR, Ina, STABEJ, Marko, 2008: Razumeti razumevanje. Jezik in slovstvo LIII/1. 15–31. https://journals.uni-lj.si/jezikinslovstvo/article/view/17423. KALIN GOLOB, Monika, 2003: H koreninam slovenskega poročevalnega stila. Ljubljana: Jutro. KOROŠEC, Tomo, 1998: Stilistika slovenskega poročevalstva. Ljubljana: Kmečki glas. LABAN, Vesna, 2007: Televizijsko novinarstvo: hibridizacija žanrov in stilov. Ljubljana: Založba FDV. QUIN, Stephen, 2009: Convergent Journalism: The Fundamentals of Multimedia Reporting. New York: Peter Lang. SMOLEJ, Mojca, 2021: Stanje razumljivosti in razumevanja na Slovenskem. Linguistica LXI/2. 31–41. 153