Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 43_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA 43 Katedre za novinarstvo ter Katedre za medijske in komunikacijske študije. Študenti in študentke magistrskega programa Novinarstvo v parih pripravljajo novinarske prispevke, pri čemer sta tudi voditelja oddaj, ki jih ureja FDV, študenta novinarskih programov. Študenti Medijskih in komunikacijskih študij (v okviru predmeta Medijski praktikum) pripravljajo gra昀椀čno in vizualno opremo: špice oddaj in rubrik, tranzicijske animacije in ostalo gra昀椀čno podobo oddaje. Študenti in študentke AGRFT pa oddajo predvajajo v živo in poskrbijo za tehnično celoto. V prispevku so analizirane prve verzije besedil treh študijskih let (2021/22–2023/24) glede na ustreznost jezikovnih izbir, upoštevajoč normo, stil in žanrske zakonitosti. Prikazani so najpogostejši odkloni od norme, stilistične posebnosti in priljubljene strukture ter nekatere utemeljitve študentov o jezikovnih odločitvah. Žanrsko gre za problemsko poročilo, novinarski televizijski komentar, studijski intervju, anketo ter povezovalno besedilo voditeljev z napovedniki. Hkrati ob tem študenti in študentke tvorijo tudi prispevke za Instagram (studenstkooko), s katerimi obveščajo in vabijo k vsakokratni oddaji. 2 Jezik in stil kot nujna kompetenca diplomanta oz. diplomatke programa Novinarstvo Študentke in študenti novinarstva na prvi in drugi stopnji študija absolvirajo jezikoslovne in stilistične predmete v vsakem letniku ter tudi pri novinarskih predmetih (v sodelovanju s predavateljicami jezikoslovkami) tvorijo žanrsko in medijsko (tisk, splet, radio, televizija) raznorodna besedila. Jezikovno in stilistično kompetenco usmerjamo v pisanje besedil, ki bodo del njihovega poklicnega življenja, analitično in tvorbeno uzaveščamo njihove izbire glede na razlike med žanri (ločevalna norma, torej razlikovanje med dejstvenimi in mnenjskimi besedili; presojevalna – poročevalna besedila; subjektivizacija – objektivizacija; aktualizacija – avtomatizacija) in vrsto medija ter povezovanje med različnimi znakovnimi sistemi: sliko, zvokom, (info)gra昀椀ko in jezikom. Podiplomski predmet Stilistika multimedijskih besedil je usmerjen v spoznavanje in razumevanje jezikovnih, stilnih in žanrskih pretvorb ter sprememb novinarskih besedil, na katere vplivajo tehnološke, družbene, kulturne in estetske spremembe novih medijev. Z žanrsko (tu izhajamo iz Laban 2007), stilno in jezikovno analizo ovrednotimo prakse sodobnega avdiovizualnega novinarstva (študijski izhodišči za oba predmeta sta poleg Laban še Deuze 2008 in Quinn 2009). V povezavi s predmetom Novinarska avdiovizualna produkcija in novi mediji se teoretski temelji nadgrajujejo v prenos teh znanj z ustvarjanjem oddaj Študentskega očesa, s katerimi študenti in študentke analitično ovrednotijo tradicionalne žanre in jezikovne strategije ter jih nadgrajujejo z novimi preoblikovanimi možnostmi, ki jih omogočajo novi mediji. Učni načrt med cilji navaja, da pri predmetu posredujemo jezikoslovno in stilistično znanje za kritično razumevanje, analizo in vrednotenje sodobnih novi- narskih avdiovizualnih besedil ter študente in študentke usposobimo za jezikovno in stilistično ustrezno ustvarjanje kakovostnih novinarskih avdiovizualnih besedil v kontekstu novih medijev. Tako usvajajo sposobnost kritičnega razumevanja, analize 148