Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 43_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA 43 Vejice 1.0 uporablja 49 študentov, in sicer 53 % občasno, 21,2 % pa pogosto. Veliki večini tistih, ki orodje uporabljajo, se zdi to uporabno (93,9 %), 6,1 % pa se jih ne more opredeliti. Dobri polovici (59,2 %) se zdi zanesljivo, petini anketirancev ne, ena petina pa jih ne ve. Rezultati hi-kvadrat testa niso pokazali statistično značilne povezave med samooceno študentov o znanju postavljanja vejic in njihovo oceno zanesljivosti orodja Vejice 1.0 (χ² (4, N = 49) = 3,06, p = 0,575). Študentje, ki svoje znanje postavljanja vejic ocenjujejo kot zelo dobro, in tisti, ki ga ocenjujejo kot dobro, približno enako ocenjujejo zanesljivost spletnega orodja. Predvidevamo, da bi bili rezultati drugačni, če bi v anketi sodelovali samo tisti študentje, ki so odstopili svoja besedila za namen raziskave in ki so imeli povratno informacijo o (ne)natančnosti popravkov Vejic 1.0 v svojih besedilih. Večina anketirancev (80,9 %) meni, da naj bi bodoči učitelji in vzgojitelji znali 16 uporabljati vejico brez pomoči spletnega orodja. Rezultati so pokazali, da je razlika med študenti glede na ŠP na meji statistične značilnosti (χ² (2, N = 131) = 5,92; p = 0,052), in sicer tako meni večji delež študentov RP (87,5 %) kot študentov PV 17 18 (70,6 %). Navedli so naslednje razloge: učitelji so učencem zgled (27); rabo vejice bodo poučevali in morajo znati snov razložiti učencem (19); raba vejice je del splošne razgledanosti oz. osnovne izobrazbe (14); učitelji s tem pokažejo svojo strokovno avtoriteto (13); pišejo razne besedilne vrste v raznih okoliščinah (tudi na roko) in orodje jim ni vedno na voljo (10); hitreje in lažje opazijo napake v besedilih učencev ter jih odpravijo (9); tvorjenje besedil je hitrejše, če znaš postavljati vejico ali če ti ni treba uporabljati orodja (5); ne smemo se zanašati na orodje (4); orodje je lahko v pomoč učiteljem predvsem pri dvoumnih primerih ali kadar so v dilemi (3). 6 Sklep V večini besedil (80 %) v obsegu približno 2400 znakov s presledki, ki so jih tvorili študentje RP in PV UL PEF, so bile napake pri rabi vejice, v povprečju je bilo v posameznem besedilu primerov napačne rabe tega ločila 9 %. Študentje večkrat kakšno vejico izpustijo, kot pa jo napačno dodajo. Spletno orodje Vejice 1.0 je v vseh besedilih, tudi v tistih, v katerih so bile vejice povsem pravilno postavljene, označilo kakšen popravek, in sicer v povprečju 3,95 popravka. Le v 2 besedilih (10 %) so bili vsi popravki orodja ustrezni, v dobri polovici primerov besedil (55 %) pa je bilo več pravilnih kot nepravilnih popravkov. Študentje RP in PV menijo, da poznajo pravopisna pravila o rabi vejice. Pravilna raba tega ločila se jim zdi pomembna in večina se jih trudi vejico pravilno postavljati. Le polovica anketirancev pozna orodje Vejice 1.0, zanj pa so izvedeli na vajah ali predavanjih na fakulteti. Predvsem ga poznajo študentje 2. letnika RP, ker so ga morali obvezno uporabiti v okviru vaj. Uporablja ga 37,4 % vseh anketirancev. Veliki 16 Da to ni potrebno, jih meni 4,6 %, 14,5 % pa jih je neopredeljenih. 17 Rezultat povezujemo s tem, da študentje RP menijo, da je zanje pomembno, ker bodo to vsebino tudi poučevali, vzgojitelji pa rabo vejice verjetno povezujejo le s tvorjenjem svojih besedil. 18 Odgovori anketirancev na vprašanje odprtega tipa so razvrščeni v smiselne kategorije in navedeni od najpogostejših do najmanj pogostih. 109