Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 43_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA 43 22. 4. do 10. 5. 2024. Zbrane podatke smo obdelali s pomočjo programa za statistično obdelavo podatkov Jamovi. 5.2 Rezultati in interpretacija Skoraj vsi anketiranci (96,2 %) so odgovorili, da so med študijem na UL PEF spoznali pravopisna pravila o rabi vejice. Med študenti RP in PV glede tega nismo zabeležili statistično pomembne razlike (χ² (2, N = 130) = 3,36; p = 0,187), se je pa ta pokazala glede mnenja o poznavanju pravopisnih pravil o rabi vejice (χ² (2, N = 131) = 8,96; p = 0,011). Da poznajo ta pravila zelo dobro, je odgovorilo 42,5 % študentov RP in 19,6 % študentov PV, da jih poznajo dobro, pa je odgovorilo 52,5 % študentov RP in 78,4 % PV. Po tem lahko sklepamo, da študentje RP svoje poznavanje pravil ocenjujejo bolje kot študentje PV. To je pričakovano, saj imajo študentje RP več ur slovenskega jezika in se v okviru študijskih predmetov, povezanih s slovenščino, tudi intenzivneje posvečajo rabi vejice kot študentje PV. Vsem študentom razen enemu (99,2 %), ne glede na ŠP, se zdi pravilna raba vejice v besedilih v knjižnem jeziku pomembna (χ² (1, N = 130) = 8,96; p = 0,420), prav tako se skoraj vsi (88,75 % študentov RP in 90,20 % študentov PV) vedno trudijo pravilno postavljati vejico, kadar tvorijo pisna besedila v knjižnem jeziku. Statistično pomembna razlika se je pokazala glede mnenja o zahtevnosti pravil za rabo vejice, in sicer se ta zdijo zahtevna več študentom RP (67,5 %) kot PV (54,9 %) (χ² (2, N = 131) = 6,08; p = 0,048) in večjemu deležu študentov 2. letnika RP (85,2 %) kot študentom preostalih letnikov RP (χ² (8, N = 79) = 23,3; p = 0,003). Ta rezultat povezujemo s tem, da študentje RP med študijem pravila o rabi vejice podrobneje spoznajo kot študentje PV, poleg tega jih natančno obravnavajo prav v 2. letniku. Ugotovili smo še statistično pomembno povezanost med mnenjem študentov o zahtevnosti pravil za rabo vejice in njihovim trudom za pravilno rabo vejice (χ² (2, N = 131) = 8,36; p = 0,015). Vsi tisti, ki se jim pravila ne zdijo zahtevna, se vedno trudijo pravilno postavljati vejico; 86,6 % tistih, ki se jim pravila zdijo zahtevna, je odgovorilo, da se jo vedno trudijo postavljati pravilno, 13,4 % pa občasno. Po tem sklepamo, da tisti, ki sem jim pravila ne zdijo zahtevna, obvladajo rabo vejice ali pa svoje znanje o rabi vejice precenjujejo. Približno polovica anketirancev (50,4 %) je odgovorila, da poznajo Vejice 1.0. Pri poznavanju orodja ni razlik glede na ŠP (χ² (1, N = 131) = 1,40; p = 0,236), pozna ga približno enak delež študentov PV in RP, je pa statistično pomembna razlika glede na letnik RP, in sicer ga pozna več študentov 2. letnika (χ² (4, N = 79) = 17,9; p = 0,001). Da poznajo to orodje, je odgovorilo 77,8 % študentov 2. letnika, 44,4 % študentov 1. letnika, 37,5 % študentov 4. letnika, 30 % študentov 3. letnika in 17,6 % študentov na 2. stopnji. Rezultat odslikava dejstvo, da je generacija študentov 2. letnika RP pri vajah morala obvezno uporabiti to spletno orodje. Razumljivo je tudi to, da pozna orodje najnižji delež študentov 2. stopnje, saj to orodje, ko so bili v 2. letniku, v kate- rem se intenzivno obravnava raba vejice, še ni bilo dosegljivo. Ugotovili smo, da je velika večina študentov (86,4 %) izvedela za Vejice 1.0 na vajah ali predavanjih na fakulteti, 9,1 % študentov ne ve, kje so izvedeli za to orodje, 3 % pa so zanj izvedeli naključno na spletu. 108