Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 43_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Simpozij OBDOBJA 43 nobene napake v zvezi z rabo vejice, največji delež napačno uporabljenih vejic je bil 24 %, v povprečju pa 9 %. Kot napačno uporabljene vejice smo upoštevali tiste, ki so bile napačno vstavljene ali so manjkale. V več besedilih je kakšna vejica manjkala (v 14 besedilih), kot pa bila odveč (7 besedil). Orodje Vejice 1.0 je v vseh besedilih naredilo popravek, in sicer najmanj 1 in največ 9 oz. v povprečju 3,95 popravka. Le v 2 besedilih (10 %) so bili vsi popravki ustrezni, v 7 besedilih (35 %) je bilo več nepravilnih kot pravilnih popravkov, v preostalih pa so bili tako pravilni kot nepravilni popravki, le da je bilo število pravilnih popravkov večje od nepravilnih. Orodje je vejico napačno izbrisalo 16-krat, 10-krat jo je napačno dodalo, 8-krat pa je spregledalo napako. Ker so bili napačni popravki v primerih, v katerih je raba vejice po pravopisu jasna, lahko sklepamo, da bi bili natančnost 9 in zanesljivost orodja v »težjih« primerih še manjši. Primere napačnih popravkov 10 orodja Vejice 1.0 smo razvrstili v naslednje skupine: • napačno izbrisana ali vstavljena vejica pri naštevanju med besedami/besednimi 11 12 zvezami: Menim, da bi lahko otroci pri matematiki brali iz različnih grafov[x] tabel in bi informacije pretvorili v verbalne.; V vrtcu spoznajo abecedo, pravilno 13 držo[,] pisala[x] smer pisanja, da lahko besedo, ki jo izgovoriš, tudi napišeš.; • napačno vstavljena vejica v besedni zvezi: […] in sva bili zato pozornejši na nebesedne prvine[,] besedila in podatke prepoznavali tudi iz njih.; • napačno vstavljena vejica za predložno zvezo: Pred razglasitvijo rezultatov PISE 2022[,] sva sklepali, da so […]; • napačno vstavljena vejica med številko in simbolom %: Temeljno raven dosega 75 % dijakov, najvišjo raven pa le 4[,] %.; • napačno vstavljena vejica pred kot: Vsebina članka mi je[,] kot bodoči vzgojiteljici dala nekaj znanja o elementih, ki prispevajo k humornosti besedila.; • napačno izbrisana vejica za pristavkom: […] saj menim, da z vzpostavljanjem odnosov, zaupanjem in iskrenostjo največje »breme« pade ravno na strokovnega delavca, ki je otroku skozi proces učenja, poleg družine[x] najbližje.; • napačno izbrisana vejica na koncu odvisnika: Rezultati nalog, kjer so udeleženci morali rešitev poiskati v besedilu[x] so bili leta 2009 za slovenske dijake in šolarje pod povprečjem OECD, leta 2018 pa kar 11 točk nad povprečjem.; • napačno izbrisana vejica med stavkoma: Učenke so veliko uspešnejše pri reševanju[x] razlika med uspehom učenk in učencev znaša 43 točk.; • spregledana manjkajoča vejica pred/za pristavkom: Otroci razvijajo govor, pridobivajo nove besede ali besedne zveze, opazujemo lahko kakšne povedi tvorijo[ ] enobesedne ali že večbesedne[ ] in tako ob večkratnem ponavljanju […]; 9 Izhajali smo iz avtentičnih besedil študentov in v njih nismo naleteli na rabo vejice v »težjih« ali dvoumnih primerih. 10 Pri vsaki skupini navajamo le nekaj primerov za ilustracijo, ne vseh. 11 Takih primerov napačnih popravkov je bilo največ. 12 Pomen oznak: [x] – napačno izbrisana vejica, [,] – napačno vstavljena vejica, [ ] – spregledana manjkajoča vejica, [/] – spregledana nepravilno vstavljena vejica. 13 Zgledi so avtentični; v njih nismo popravljali jezikovnih napak. 106