Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 43_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432
Saška Štumberger (ur.): Predpis in norma v jeziku. Ljubljana: Založba Univerze v Ljubljani, 2024 zbirka Obdobja, 43 Simpozij OBDOBJA 43 ISBN 978-961-297-439-8, 978-961-297-442-8 (PDF) ISSN: 1408-211X, e-ISSN: 2784-7152 © Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta, 2024. Vse pravice pridržane. RABA VEJICE V PISNIH BESEDILIH ŠTUDENTOV IN UPORABNOST SPLETNEGA ORODJA VEJICE 1.0 Lara Godec Soršak Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani, Ljubljana lara.sorsak@pef.uni-lj.si DOI:10.4312/Obdobja.43.103-111 V prispevku predstavljamo rezultate analize pisnih besedil študentov razrednega pouka in predšolske vzgoje o rabi vejice in rezultate ankete študentov o uporabnosti in zanesljivosti spletnega orodja Vejice 1.0. To bi se moralo redno posodabljati in nadgrajevati, da bi bilo zanesljivejše, natančnejše in s tem uporabnejše. K njegovi uporabnosti lahko prispeva tudi večje ozaveščanje piscev besedil o obstoju in brezplačni, a kritični uporabi tega orodja. slovenski jezik, pravopis, vejica, Vejice 1.0 This article presents the results of an analysis of written texts by students specializing in primary education and preschool education related to comma use, as well as the results of a survey of students on the usability and reliability of the online tool Vejice 1.0 (Commas 1.0). This tool should be regularly updated and further developed to make it more reliable, more accurate, and thus more useful. Increased awareness among writers of the existence of this tool and its free but critical use may also contribute to its usability. Slovenian, normative guide, comma, Vejice 1.0 1 Uvod Čeprav naj bi že učenci ob koncu osnovne šole in dijaki ob koncu štiriletnega srednješolskega/gimnazijskega izobraževanja po učnem načrtu za slovenščino poznali pravopisna pravila za rabo vejice in naj bi to ločilo tudi pravilno uporabljali, imajo številni tvorci besedil v slovenskem knjižnem jeziku, ne glede na izobrazbo, težave pri pravilni rabi vejice. Deloma bi to zagato lahko rešilo spletno orodje za strojno postavljanje vejic Vejice 1.0, a obenem lahko predstavlja past. Bolj ko bi se namreč uporabniki zanašali nanj, manj bi se trudili usvojiti pravila in razumevanje rabe vejice in manj bi sami obvladali rabo tega ločila. V prispevku predstavljamo ugotovitve nekaterih domačih in tujih raziskav o rabi vejice, predvsem pa se z analizo pisnih besedil študentov in anketo med študenti osredotočamo na uporabnost in zanesljivost orodja Vejice 1.0. 2 Raba vejice Za to, da imajo tvorci pisnih besedil v slovenskem knjižnem jeziku težave pri rabi vejice, je lahko več razlogov, npr. pravopisna pravila o rabi vejice temeljijo 103