Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 41_za listanje:
Print
Print Page
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360
Simpozij OBDOBJA 41 4.3.1.4 Bahanje Ta vaja se izvaja podobno kot prejšnje. Na študentove izhodiščne povedi se sošolec odzove s stopnjevanjem, kot kažejo primeri. 1) Moj avto je hiter. – Moj pa še hitrejši. 2) Pri nas je poceni. – Pri nas pa še ceneje. 3) Moj plašč je bil drag. – Moj pa še dražji. 4.3.2 Vaje za medstavčni protivni pa 4.3.2.1 Slaba karma Pri tej vaji razvijamo rabo v kontekstu močno izražene pomenske opozicije z glagoli. Posebej vadimo zanikano in trdilno obliko. Študent izhodiščno poved z dano informacijo v oklepaju z veznikom pa poveže v protivno poved. a) Nikalna oblika 1) Skuhala sem ti kosilo. (nisi ga pojedla) → Skuhala sem ti kosilo, pa ga nisi pojedla. 2) Kupil ji je rože. (ni jih vzela) → Kupil ji je rože, pa jih ni vzela. 3) Povabila ga je na kavo. (ni hotel iti) → Povabila ga je na kavo, pa ni hotel iti. b) Trdilna oblika 1) Hotela sem iti na sprehod. (začelo je deževati) → Hotela sem iti na sprehod, pa je začelo deževati. (To pomeni, da nisem šla na sprehod.) 2) Mislila je speči piškote. (zmanjkati jajc) → Mislila je speči piškote, pa ji je zmanjkalo jajc. 3) Prijazno jo je pozdravil. (pogledati stran) → Prijazno jo je pozdravil, pa je pogledala stran. 4.3.2.2 Želim si … Ko so študentje že bolj suvereni pri rabi medstavčnega pa, lahko v spodnjih primerih12 samostojno nadaljujejo poved. Prvi del povedi izraža hotenje ali namero, ki pa je zaradi neke okoliščine neizpolnjena.13 1) Vsak dan bi jedel sadje in zelenjavo, pa … 2) Hotela je speči orehovo potico, pa … 3) Želim študirati v Sloveniji, pa … 4.3.2.3 Druge besede V spodnjih primerih14 lahko študentje opazujejo stavčno razmerje in podčrtane besede ter si povedi prevedejo v svoj jezik. Potem poskušajo tvoriti podobne povedi.15 1) Najraje bi takoj spet udaril, pa sem samo nemočno mahal z rokami. 2) Hotel sem iti, pa sem vseeno ostal. 3) Mislil sem, da je ura šele tri popoldne, pa je bila že pet. 12 Primeri so iz učbenikov za SDTJ. 13 Stavki z naklonskimi glagolskimi izrazi, faznimi glagoli in glagoli namere se pogosto nadaljujejo z medstavčnim protivnim veznikom pa. 14 Iz korpusa Gigaifda 2.0. 15 Več o tem bi bilo bolj smiselno študente učiti v sklopu obravnave drugih besednih vrst, denimo členka. 227