Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 41_za listanje:
Print
Print Page
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360
Simpozij OBDOBJA 41 4.3 Nekaj praktičnih predlogov za razvijanje rabe protivnega veznika pa pri študentih slovenščine kot TJ V vseh nalogah so primeri zapisani na naslednji način: v pokončnem tisku so informacije oz. povedi, ki jih študent dobi od učitelja, v ležečem tisku pa je predviden primeren odgovor oz. dopolnilo študenta. 4.3.1 Vaje za postponirani protivni pa 4.3.1.1 Kako sva si različna Za prvo srečanje s postponiranim veznikom pa, ki izraža kontrast oz. razliko, 9 lahko poslušamo pesem Kako sva si različna, v kateri je lepo vidna razlika v željah lirskih subjektov: »V nedeljo zjutraj vstala bom, se v tihi gozd podala bom / O, jaz pa ne, kako sva si različna.« Študentje opazujejo pojavljanje veznika pa ter ugotavljajo, katere informacije povezuje in na kakšen način. 4.3.1.2 Jaz pa … Študentje med sabo komunicirajo tako, da se odzivajo na izjavo sošolca. Posebej vadimo odziv z nikalno in posebej s trdilno obliko. Izhodiščne povedi študentom ponudimo, dalje pa si jih izmislijo še sami. a) Odziv z nikalno obliko: 1) Jaz imam rad sadje. – Jaz pa ne. Rad imam zelenjavo. 2) Rad berem poezijo. – Jaz pa ne maram poezije. Rad berem detektivke. 3) Moja mama se ukvarja s športom. – Moja pa ne. Rada ima umetnost. b) Odziv s trdilno obliko: 1) Jaz prihajam iz velikega mesta. – Jaz pa iz majhnega. 2) Moj pes je Runo. – Moj pa Reks. 3) Lani so zmagali Finci. – Letos pa Norvežani. 4.3.1.3 Kaj pa ti? Tipična okoliščina rabe postponiranega protivnega pa je tudi v vprašanju Kaj pa ti? Sogovorniku smo pravkar podali informacijo o sebi, s tem vprašanjem pa ga sprašujemo po primerljivi informaciji o njem. Študent prebere informacijo, doda »kaj pa ti«, sošolec pa se odziva bodisi s trdilno bodisi z nikalno obliko. 10 11 1) Jaz pogosto potujem, kaj pa ti? – Jaz pa ne./Jaz pa sem rad doma. /Jaz tudi. 2) Moja sestra živi v Ljubljani, kaj pa tvoja? – Moja pa (živi) v Rimu. 3) Moj maček je prijazen, kaj pa tvoj? – Moj pa ne, moj praska. 9 Pesem (1962) pojeta Marjana Deržaj in Stane Mancini, glasba Jože Privšek, besedilo Frane Milčinski - Ježek. Za pouk je primernejša poznejša različica s spremenjenim besedilom v izvedbi Nece Falk in Alifja Nipiča. 10 Ustrezen je tudi besedni red Jaz sem pa rad doma. Besedni red pri postponiranem pa je kompleksen in bi zahteval posebno obravnavo. 11 V tem kontekstu je dobro posebej poudariti, da strinjanje oz. enaka informacija ne more biti podana z veznikom pa (Jaz rad berem. – *Jaz pa tudi. ® Jaz tudi.). 226