Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 41_za listanje:
Print
Print Page
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360
Simpozij OBDOBJA 41 hoditi, hodim, hodil -a -o imeti, imam, imel -a -o morati, moram, moral -a -o opominjati, opominjam, opominjal -a -o opomniti, opomnim, opomnil -a -o računati, računam, računal -a -o izračunati, -računam, -računal -a -o učiti se, učim, učil -a -o naučiti se, -učim, -učil -a -o Prikaz 8: Vaja 2, seznam. Primeri, ki dopuščajo tako dovršnik kot nedovršnik, so dvobarvni in spodbujajo k nadaljnjemu razmišljanju o vlogi sobesedila in avtoričinega oz. prevajalkinega pogleda na dogajanje (Prikaz 7). Je poudarjeno početje otrok v šoli (učiti se v Lindgren 1969a) ali pa cilj tega početja (naučiti se v Lindgren 2016)? Vsekakor je jasno, da je glagolski vid izziv tudi pri prevajanju. Da je bilo uvodnim vajam namenjeno veliko časa, se je za učeče se izkazalo za učinkovito. Jezikovni čut za pomen glagolskega vida se je krepil in vaje, ki so nadgrajevale začetne, so učeči se reševali zelo uspešno. – Označi glagole z ustreznim simbolom (dovršnik ⊗, nedovršnik ⇔; Prikaz 9). »To je dobro,« je rekla ⊗ ⇔ Pika. »Sedita ⊗ ⇔ »Das ist gut«, sagte Pippi. »Setzt semkaj in se učita ⊗ ⇔. Mogoče bo tudi na meni euch hierher und lernt; dann bleibt obviselo ⊗ ⇔ malo vajine učenosti.« vielleicht auch an mir ein bisschen Gelehrsamkeit hängen.« Prikaz 9: Vaja 3. – Izberi ustrezne oblike v besedilu (Prikaz 10). Pika doživlja/doživi brodolom Pippi erleidet Schiffbruch potrebuješ »Und wozu brauchst du die leere »In čemu prazno steklenico?« spraševala vprašala Flasche?« fragte Annika. »Natürlich ist ein je / Anica. »Seveda je najvažnejši čoln, toda takoj zatem je na vrsti Boot das Wichtigste, aber danach kommt prazna steklenica.« gleich die leere Flasche. « Prikaz 10: Vaja 4. Vloge pisanja in z njim povezanega vključevanja senzomotoričnega omrežja pri učenju ne gre podcenjevati. Znanstvene raziskave dokazujejo pomembnost pisanja z roko v izobraževanju (Orel 2014: 17), zato izbiranje ustreznih oblik povezujemo tudi z njihovim zapisovanjem. – Izberi ustrezno obliko glagola in dopolni (Prikaz 11). učil naučil Das habe ich schon von meinem Vater To me je / …………… moj oče, ležala gelernt, als ich noch in der Wiege lag. ko sem še ……………v zibelki. Prikaz 11: Vaja 5. 149