Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 41_za listanje:
Print
Print Page
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360
Simpozij OBDOBJA 41 Direktor je napisal poročilo.« Učeči se spontano ugotovijo, da je treba dovršne glagole enačiti s preteklostjo (Perfekt). 3.3 Spoznavanje in analiza glagolskega vida Pri pouku sledimo konstruktivističnemu principu. Tako razvijamo spoznavne spretnosti in sposobnost za razumevanje koncepta glagolskega vida. »Učenec išče pomen, ko skuša razumeti predstavljeno snov, medtem ko učitelj usmerja njegovo kognitivno procesiranje med učenjem« (Mayer 2013: 169), saj novega znanja »ni mogoče nanje prenesti, temveč ga morajo vsak zase v možganih (po)ustvariti« (Roth 2004: 496). Pri tem uporabljamo preizkušeni model vizualizacije (Jenko 2018), ki lajša prenos v dolgoročni spomin. Dovršni glagoli so v obravnavanih besedilih označeni z 5 rumeno barvo, nedovršni pa z oranžno (Prikaz 1, levo). Slika zahajajočega sonca asociativnemu delovanju spomina služi kot mnemotehnični pripomoček (Prikaz 2). Rumena barva sonca simbolizira omejeno notranjost in s tem dovršnost. Oranžna barva večernega neba prikazuje neomejeno širino in s tem nedovršnost. Zaradi večje preglednosti pomožni glagoli in prosti morfem se niso označeni. Za razumevanje konteksta so na razpolago vzporedna besedila v nemščini z glagoli v krepkem tisku (Prikaz 1, desno), saj je razumevanje vsebine pogoj za obravnavo slovnice. Pika se vseli v vilo Čira-Čara Pippi zieht in die Villa Kunterbunt ein Na robu majhnega mesta leži star Außerhalb der kleinen Stadt lag ein alter zapuščen vrt. Sredi vrta stoji stara hiša verwahrloster Garten. In dem Garten stand in v njej stanuje Pika Nogavička. ein altes Haus, und in dem Haus wohnte Pippi stanuje Langstrumpf. Sie war neun Jahre alt, und sie Devet let je stara in v hiši čisto sama. Nima matere in ne očeta. Nekoč je wohnte ganz allein da. Sie hatte keine Mutter imela Pika očeta, ki ga je zelo ljubila, in und keinen Vater. Früher hatte Pippi mal einen imela je seveda tudi mamo. Vater gehabt, den sie schrecklich geliebt hatte. Ja, sie hatte natürlich auch eine Mutter gehabt. Mama je umrla, ko je bila Pika še Die Mutter war gestorben, als Pippi noch ein majhna stvar, ki je ležala v zibki. Očeta kleines Ding war, das in der Wiege lag. Ihren Pika ni pozabila. Bil je kapitan. Vater hatte Pippi nicht vergessen. Er war Kapitän. In ko si bo moj oče stesal ladjo, bo Und wenn mein Vater sich nur ein Schiff prišel pome. bauen kann, dann kommt er und holt mich. Tomaž in Anica hodita seveda v šolo. Thomas und Annika gingen natürlich in die Vsako jutro ob osmih zdirjata od doma. Schule. Jeden Morgen vor acht trabten sie los. Tedaj Pika češe konja in šiva gospodu Während dieser Zeit beschäftigte sich Pippi Ficku obleko. meistens damit, ihr Pferd zu striegeln oder Herrn Nilssons Anzug zu nähen. Prikaz 1: Primer vizualizacije. 5 Ker črno-beli tisk ne podaja barv, ki sta sicer osrednja dejavnika prispevka, gl. tudi spletno stran https://centerslo.si/simpozij-obdobja/zborniki/obdobja-41/. 146