Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
55. SSJLK_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
1919 v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi delovanje konservatorija tem smislu je zgovorno ismo, ki ga je naslovil atej ©ubad kot vodja konservatorija mestnemu magistratu, ko se je antuani otegoval za novo stanovan je doisu, v katerem sier ričakujemo tovrstne ovale, je ©ubad vendarle še osebej oudar jeno izostavil antuanija kot »glasbenega veščaka mednarodnega slovesa«, ki da je »zavodu nujno in neobodno otreben, ker ni nikogar, ki bi morda o njem revzel redavanja svetovne glasbene zgodovine, ki so za zavod bistven in važen del učnega načrta« rim ©ubadovo ismo estnemu magistratu v Ljubljani, ¡ £ lasbena zbirka U, antuanijev ariv, inv št ¦¡, maa Prizadevanja za ustanovitev muzikološke stolice na univerzi z vsega tega je razumljivo, da je antuani že ob ustanovitvi slovenske univerze načrto val ustanovitev muzikologije kot samostojne univerzitetne stolie ouk glasbene zgodovine na konservatoriju vsekakor ni oolnoma ustrezal njegovim redstavam o sodobnem muzikološkem študiju Žal so bila antuanijeva rizadevanja zaman, čerav je bil del javnosti in univerzitetnega osebja tem idejam naklonjen obude za študij muzikologije so se okreile leta , ko sta zidor Cankar in van rijatelj sestavila redlog, da bi antuani ostal onorarni redavatelj za zgodovino glasbe na Filozofski fakulteti ¢den od razlogov, da redloga, ki ga je odrl še Frane idrič, niso uresničili, je bilo verjetno dejstvo, da je tudi v univerzitetni krogi obstajalo reričanje, da sodi glasbeno zgodovinoisje na konservatorij, ne a na univerzo o mnenje, ki se mu je odločno url Cankar, je bilo zaznati tudi med razravljavi na seji sveta Filozofske fakultete Cvetko : ¡, na kateri so obravnavali ustanovitev muzikološke stolie erjetno so rav na Cankarjevo obudo znova razravljali o tej temi na seji sveta Filozofske fakultete okrat sta se Cankar in odsotni idrič zavzela za ustanovitev muzikološke stolie, ki o njunem mnenju sodi na univerzo, ne a na konservatorij redlagala sta, da »se ta zadeva resno obravnava, ker naj bi o rof Cankarjevem mnenju univerza odala teorijo in zgo dovino muzike, dočim se konzervatorij eča le s raktičnim oukom« Cvetko : ¡ juno gledanje je ustrezalo tedaj sodobnemu ojmovanju muzikologije, kakršno je razvijal tudi dler na unaju in brez dvoma je za njim zaznati antuanijeve ideje Zanimivo je, da je redlogu ugovarjal Fran amovš, ki je redlagal, da se »vrašanje muzikologije na univerzi ostavi z dnevnega reda« Cvetko : ¡ endarle je fakultetni svet srejel skle, o katerem je »za onorarno nastav ništvo za muzikologijo ter stavi redlog, da se izbere komisija, ki naj odloča o otrebi onorarnega nastavništva za muzikologijo£ redlog se srejme, v komisijo se izberejo rofesorji Cankar, §esenko, idrič, rijatelj« Cvetko : ¡ omisija je sestavila oročilo, srejeto na seji sveta , o katerem je bilo sklenjeno, »naj se stolia za muzikologijo uošteva ri končni sis temizaiji univerzitetni redmetov« Cvetko : ¡ Čerav so bili torej temeljni ogoji za ustanovitev nove stolie izolnjeni, vendarle do nje ni rišlo azlog je bila verjetno vse izrazitejša materialna stiska, ki je v naslednjem obdobju ostavljala od vrašaj obstoj tudi že ustanovljeni stoli Cvetko : ¡ ©krati se je ovečeval ritisk v javnosti Stanko urnik je večkrat ou daril nujnost ustanovitve muzikološke stolie, »zadnji, rav zadnji čas je, da se začne smotreno in organizirano delo za zbiranje gradiva naše glasbene zgodovine« urnik b: urnik je ri tem oudaril, da bi »tak institut, ki naj bi oleg ožje glasbene vede gojil tudi modernometodično ¡