Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
55. SSJLK_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
1919 v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi vrednot iz ravljičnega romana tu umanjka, naetost in negotovost glede etičnega razleta a ove čuje nezanesljivi riovedovale, ki uravlja eloten roman z ugibanji in dramatično nevednostjo omana se razlikujeta tudi o vrednotenju ljubezni, saj ta v Lainščkovem romanu ne more remaga ti zla niti na instituionalni niti na osebni ravni, tj ne kot Cerkev in ne kot katoliška vera glavnega lika Če je glede fantastičnosti rekmurja roman i jo je megla rinesla nedvomno odoben ov e s t i o dobri ljude , se glede na rekletstvo močvirja bolj ribližuje ladosti v močvirju , čerav je rav ta roman rimer soialnega realizma, ne a ravljičnega ali fantastičnega žanra ealističnosti in tradiionalnemu linearnemu riovednemu toku ladosti v močvirju je najbolj odoben Lainščkov roman očil bom eno od valov , čerav se ri magičnosti reke ure in vrednosti ljubezni ribližuje ovesti o dobri ljude Lainščkov roman namreč že s samim naslo vom oudarja vlogo reke, ki v širšem smislu omeni tudi ravo odločitev likov Če bi omajala tezo o ¢lii kot glavni literarni osebi, bi lako trdila, da je ta lik ravzarav ura, v besedilu dosledno zai sana z narečnim oimenovanjem üra Z uro se roman v redgovoru začne in v eilogu konča, ob njej se zgodijo vsi temeljni dogodki ali romaneskni remiki Seveda je tudi res, da se rvo oglavje začne in zadnje oglavje konča z oisom ¢lie, a ker je tako usodno vezana na uro, bi lako doolnila svojo rejšnjo tezo: glavni literarni osebi sta dve, ¢lia in üra i naključje, da se ¢lia s svojim bodočim možem vanom doela zbliža šele ob üri, ko se ob njej ljubita, in da onov no zaživi set ob üri, ko se ljubi z ndijem, s katerim na konu romana zbeži v novo življenje Zakaj se je tudi drugo erotično srečanje moralo zgoditi ob rekmurski reki¶ o sčasoma ¢lia soznava, da mož ni takšen, kakršnega ozna in si zaradi njegovi etični ib ne želi več živeti z njim, ima občutek, da ji je van ukradel vse, tudi reko üro Ob njej namreč oravlja nečedne osle, izkorišča svoje zlatokoe, o reki elo rilava trulo njegove bivše žene, čerav ¢lia ni vedela niti tega, da je že oročen ura je v tem romanu os življenja: ni samo rostorska, temveč tudi simbolična določitev Svet ob uri je za veliko revežev sier krivičen, a za ¢lio in vana radodaren, rav tako za vse soboške meščane, ki živijo dostojno in umirjeno življenje Svet ob uri ima, tako kot v ovesti o dobri ljude, oseben čar, zaradi njega je na rimer rišel iz itre v rekmurje vanov ded in ker ga je ravnia revzela, je ob uri kar ostal ura daje delo in rano, a tudi jemlje, ker je reka s svojimi ri¦toki simbol življenja in njegovega reusmerjanja glede na različne želje, občutke in namene oleg te običajne simbolike rinaša üra še obredno, saj tako kot vsaka voda omeni izvor življe nja, sredstvo očiščenja in sredstvo obnavljanja obrednem smislu je omembna besedna zveza »vstoiti v reko« Cevalier, eerbrant ¡: , saj omeni za dušo vsto v telo, ker lako »suo dušo« osrka ogenj, vlažna duša a je sranjena v telesu er telo o tem obrednem re ričanju obstaja samo začasno in odteka tako kot voda, ima vsaka duša svoje telo, ta minljivi del svojega obstoja oziroma svoje reke n rav to je tudi razlog, da sta se morali obe rvi erotični srečanji zgoditi ob üri, ker sta na ta način odelili duši telo, oglobili svojo duševno ljubezen še s telesno, kar je običajna oteza armonične ljubezni udi bistvena odločitev v romanu se je morala zgoditi ob reki: skriti nd soroči geslo za ¢ličin obeg, to so naslovne besede ločil bom eno od valov, in ¢lia reko ure zbeži v novo življenje Če je roman i jo je megla rinesla žanrska zmes fantastičnega, grozljivega in araboličnega romana, je Ločil bom eno od valov zmes zgodovinskega, družinskega in ljubezenskega romana,