Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
55. SSJLK_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
1919 v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi brez idealizirane lirizaije Odločitev za trezno realistično govorio ni samo osledia umanjkanja ravljične ersektive, ač a tudi izbire avtobiografskega romana, ki narekuje rvoosebnemu riovedovalu slediti gradivu lastnega otroštva oziroma mladosti ©imničnolirizirana govoria rejšnjega romana se sremeni v oročevalskosatirično rioved, ki beleži omembne dogodke in stanja od riovedovalčevega rojstva do vstoa v gimnazijo, kar je zgodovinsko vzoredno z življenjem v vstroOgrski do riključitve rekmurja §ugoslaviji, natančneje od leta do riovedovanje resničnosti je v tem romanu bistveno sremenilo odobo rekmurja ravljičnem romanu je bil to magični svet ob uri, zdaj a se eksliitno imenuje močvirje, nekajkrat elo oimenovan kar z imenom ranjčevega rojstnega kraja, tj elika olana Že samo oimenovanje – močvirje – ne rinaša več ozitivne simbolike, ki jo je rej nudil svet ob uri, reki kot simbolu človeškega življenja in njegove minljivosti ranje v redgovoru z naslovom Sominska lošča mladosti in osmrtnia za močvirjem zaiše, da močvirja ni več, rekmurski človek ga je namreč osušil oziroma sremenil v rodovitno zemljo, s tem a sebi končno omogočil svetlo riodnost Za lažjo interretaijo večomenskosti močvirja bom na kratko razložila začetek romana, tj rvi razdelek, naslovljen z biblično aluzijo … in otem je bilo močvirje, ki ji kot svetoisemska asoia 5 ija sledi naslov oglavja: gra v nebesi in na zemlji, s odnaslovom a začetku je bil bog Že iz rvi ovedi je jasno, da riovedovale vzostavlja do svetoisemske eneze arodičen odnos, olemeniten s satiro in umorjem: og ni več vsemogočni stvarnik, temveč očlovečeni ustvarjale, ki ga ri stvarjenju usmerjata domišljija in slavoleje, medtem ko je njegov največji motiv za stvarjenje sveta in človeka dolgčas o išče za človeka rimeren rostor, se odloči za močvirje, ki mu zagotavlja, da bo revež večno ostal revež in s tem oranil svoje moralne kvalitete ¢načenje revščine z etiko lako beremo v romanu tudi ironično, rav tako božjo ostavitev tega reveža na travnike med reki uro in Ledavo endar se ri tako remišljeni in drastični odločitvi za močvirje og ušteje, saj se tudi na tem »varnem rostoru« na Zemlji začne razvijati ljubezen, ki a je o njegovem mnenju grda, ker vodi v gre Odgovor rekmurev, ki kljub strau iskreno rizna jo ogu omembnost ljubezni, se zelo ribližuje ersektivi ravljičnega romana in rav v tem sta si v svoji različnosti tudi odobna Oba romana namreč gradita svojo življenjsko filozofijo iz trditve, da je na tem zamočvirjenem svetu rav zaradi ljubezni leše živeti ljub očitnim razlikam med obema romanoma a ju oleg ljubezni kot življenjskega ali estetskega vodila druži še izbira glavni likov, ki je ravzarav ista v vse ranjčevi romani o je mali človek, tudi v tem romanu dobri mali človek, ri katerem ovezava etike in revščine ni mišljena ironično kot v zgornjem rimeru stvaritve reveža zbira glavni likov, mali in dobri ljudi je torej v obe romani odobna, le da je revež v drugem romanu stisnjen v eksistenialni rimež reživetja na ovsem rea lističen način ¢dini, ki izstoa iz karakterne ovrečnosti onižni in ubogljivi, je starejši brat Lojz, ko že kot otrok razmišlja z lastno glavo o veri, ogu, revščini in izodu iz nje Očitno je, da je mlajše mu bratu išku, rvoosebnemu riovedovalu, velik zgled, obema a je v otroštvu vzornik ošten razbojnik ¢načenje razbojnika s oštenjakom je v ovesti o dobri ljude še ravljično, v ladosti 5 Začetek romana se zgleduje o rvi ojzesovi knjigi enezi, katere rvo oglavje se imenuje Začetki sveta in člove štva, medtem ko je rvi naslov takle: og ustvari vesolje in človeštvo Sveto ismo ¡: ranje ¡¡: ¡ oiše življenjski rostor revežev takole: »olj ustega kraja ga ni na svetu u bomo ustvarili močvirje, da bo vse le še bolj usto, življenje še revnejše ko drugod in še težje« ¡