Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
55. SSJLK_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
1919 v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi ako kot je segel atlin čez slikarski zarti rostor, čez statični štafelaj, ven iz starega asivne ga sistema, je tudi osovel segel rek roba esmi v njen ogledalni odsev in s tem v rostor atlin je uvedel aktivni dinamizem, uorabil entrifugalno silo, da bi se material izvlekel iz naravnega koneta inertnosti, osovel ogledalni sferični rostor, da bi črke rasle v rostor esedilo, vtisnjeno v zralu, je kot vrašanje, naslovljeno avtorju, in se glasi: »Zakaj si izustil zlati čoln v močvirje¶« Še več rašanje je treba brati zelo natančno: » Zakaj si izustil zlati čoln v močvirje¶« očvirje se lako nanaša tudi na Ljubljano, »sivo, zanikrno« : , ki je osovel nikoli ni srejel za svojo ismu oktobra rijatelju aainerju oiše svoj riod v Ljubljano takole: »ončno sem rišel včeraj v naše močvirje« : a močvirje se nanaša tudi njegova misel iz nevniški zaiskov z letnio , kjer beremo, da »zastoj umetnosti izvira iz umetni kov sami ajti le umetnik, ki je izstoil iz močvirja sodobne družbe in stoil v novo družbo, ki jo je začutil sam, leta je novi duovnik resnie, ravie, človečanstva in dobrote Ostali bodo umrli s starim svetom vred« : sferični leči, ki omanjšuje in razršuje in tako ovzroča občutek gibanja, odseva elotna esem, ki je zunaj zbirke Zlati čoln, tudi nastala je v času, ko je bil Zlati čoln že oddan uredniku Zato je ostavljena visávis nerijetnemu vrašanju, ujetemu v narobe skiirano črko esmi kot odsevu mora biti ujeta resnia novega sveta, ki jo z baržunasto liriko v Zlatem čolnu ni bilo več mogoče ujeti Zato bo Zlati čoln »umrl s starim svetom vred« : Sferični rostor je moral zamenjati evklidskega Z eno besedo: tako je osovel oskušal »uničiti airnato literarno kulturo« in »vzostaviti življenjsko« : ¡ Zadostil je lastnemu soznanju, da »ravi umetnik ne ustvarja svoji umetnin za muzej, za esteta ali za arive, marveč za človeka in za življenje« : ma a omenjena velika črka tudi omen, kakršnega je osovel srečal v naslovu dela ¢la Lisikega und angeometrie, kjer je označevala konstruktivizem, kar bi lako vodilo tudi k bra nju: »onstruktivizem, zakaj si izustil Zlati čoln v močvirje¶« Še več: Črko bi lako ovezali tudi z njegovim nesojenim krstnim imenom in avantgardističnim sevdonimom vintilijan in bi se tako vrašanje, »zakaj si izustil zlati čoln v močvirje«, nanašalo tudi nanj, vintilijana sekakor a je želel osovel s sferičnim zralom oozoriti na kone evklidskega rostora in gravitaije, kot je to oskušal v vse esmi, v kateri se je tako ali drugače dotaknil odseva v ogledalu ali a isal o gravitaiji in kozmičnem esnik otemtakem v sferičnem zralu ogleduje svojo oezijo, samega sebe, vanjo a visuje tudi svoj imresionistični samomor, ki se v verzi »Cin, in, ¦ obesi se na klin« kaže skoz imerativ ne le njemu samemu, amak tudi tradiionalnemu, nekritičnemu bralu močvirju je otemtakem otonila njegova imresionistična lirika o je bilo krati dobro in slabo obro, ker se je oslovil od svoje reteklosti, od »airnate literarne kulture«, slabo, ker zanjo ni dobil obljubljenega ono rarja, s katerim bi rešil svoj finančni olom rašanje »Zakaj si izustil zlati čoln v močvirje¶« se rostorsko in časovno nanaša tudi na lastno oustljivost do brata Stana, ki mu je z intrigo ri uredniku lbretu onemogočil izdati rvo esniško zbirko z naslovom Zlati čoln er gre tudi v tem rimeru za osovelov znameniti reod »reko mostu niilizma« : , je treba k temu vrašanju rišteti tudi njegovo novo odločitev za konstruktivni konstruktivizem in s tem za »konstruktivno ot« : ¡, saj se noče več, kot starinarji s »trgovinami, olni starin«, ukvarjati z Zlatim čolnom, ovezanim »s kostanji, ki za vodo šumijo«, amak želi tradiionalno lirsko