Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
55. SSJLK_listanje:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
1919 v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi anez rečko ilozoska akulteta, jubljana O: ¦SS§L Prostor, čas in gibanje ri rečku osovelu risevek govori o temeljni ojmi einsteinovske fizike, rostoru, času in gibanju, ki so ji najrej osvojili ruski kon struktivisti, za njimi a ji je revzel osovel ©krati je uorabil sferično zralo, da bi oudaril razliko med tradiionalno liriko in rostorskimi konsi kot oljem rotigravitaijskega branja Sferična geometrija s križanjem in ukrivljanjem remi namreč reseže evklidsko inženirsko skio v sami esmi Zgornji in sodnji del konsa, ki sta v sferičnem zralu deformira na kljukast nos, rdeča krizantema, in osrednji avtoitatni del, ki je doživel omanjšanje in reobrat na glavo, olemizirajo z načelom mimesis, z načelom vživetja in insiraije ter z načelom avtonomije umetnosti rostor, čas, gibanje, evklidska geometrija, einsteinovska sferična geometrija, rostorska esem, rotigravitaijsko gibljivo branje e ontribution disusses some basi onets of ¢instein’s sis – sae, time and movement – i ere first adoted b te ussian Construtivists and ten b osovel t te same time, osovel used a serial mirror to ema sise te differene beteen te traditional lri and te satial »ons« as a field of ostgravitational reading Serial geometr, b rossing and bending lines, transends te ¢ulidian engineering sket in te oem itself e uer and loer arts of te »ons«, i are deformed in te serial mirror ooked nose, red rsantemum, and te entral selfitational art, i e®eriened diminution and inversion, olemiises it te rinile of mimesis, it te rini le of identifiation and insiration, and te rinile of artisti autonom sae, time, movement, ¢ulidian geometr, ¢insteinÎs serial geometr, satial oem, ostgravitational sifting reading risevku se delno oiram na svojo monografijo o Srečku osovelu, ki je izšla v zbirki Zbrana dela ri ZC SZU, v veliki meri a redstavljam nova dognanja v zvezi z branjem konsov, do kate ri sem rišel o izidu monografije ot je bila ri rki mitologija naročje umetnosti, je v dvajseti leti stoletja odoba sveta režeta s teorijo relativnosti, mitologijo tedanjega časa osebej konstruktivizem srejema sozna nja moderne fizike Znano je, kako je ajakovski navdušeno srejel §akobsonovo razlago umetno sti z uorabo teorije relativnosti udi ©lebnikov je svoj desetdimenzionalni svet nadgravitaije zasnoval na teoriji relativnosti Zamjatin je ugotavljal, da »življenje danes ni več loskovitorealno£ ne usmerja se več na rejšnje negibne, amak na dinamične ¢insteinove koordinate« Zamjatin : esnin je iz slikarja ostal aritekt in v razumevanju tega konteksta lako iščemo razlog, da je – tudi ri osovelu – vse ostalo aritektura Za osovela so bili tudi »glasovi kakor stavbe« nt: n na drugem mestu v dnevniški zaiski beremo: »se je aritektura ¦ esništvo, muzika ¦ slikarstva ni več« : ¡ Zato so njegovi konsi zunaj likovne oezije, isanja stiov, ki je zabriso valo mejo med oezijo in slikarstvom osovel zato sledi konstruktivističnemu načelu gibanja, »gibljivi filozofiji« : , ki je izajala iz novega, relativnega razumevanja časa in rostora o je osovel ovedal v dve uvodni verzi esmi aj se vznemirjate: »aj se vznemirjate¶ er se je