Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
33. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
Simpozij OBDOBJA33 2. razred devetletke Na mavrico po pravljico (Grgini~ idr. 2000b) so tri pesmice Miroslava Ko{ute, poleg tega pa {e dve v berilu za sloven{~ino kot drugi jezik v 2. razredu osnovne {ole I{~emo hi{ico (Morato Vatovec 2003), {tiri v berilu za sloven- {~ino kot drugi jezik v 3. razredu osnovne {ole z italijanskim u~nim jezikom Sonce me je poljubilo (Morato Vatovec 2008), ena v 2. zvezku berila za 2. razred Pozdravljene, besede (Hanu{ 2000), ena v 3. zvezku berila za 3. razred Pozdravljen, svet (Hanu{ 1999) in ena v delovnem zvezku za 2. razred osnovne {ole Sloven{~ina 2: S slikanico na rami (Medved Udovi~ idr. 2013), kar ka`e na upo{tevanje smernic za vklju~itev slovenske knji`evnosti, ki nastaja zunaj meja Slovenije, v osnovno{olska in srednje- {olska u~na gradiva. Podobno je v gradivih za drugo triletje. Berili Koraki nad oblaki (Kordigel idr. 2003) in Novi svet iz besed 4 (Bla`i} 2011) vsebujeta po dve pesmi avtorja Miroslava Ko{ute.Medvsebinevslednjem,kineposrednoobravnavajovpra{anjadruga~nostiin predsodkov, pa lahko {tejemo odlomka iz dveh zbirk Svetlane Makarovi~. Berilo za 4. razred Berilo za razvedrilo (Kordigel idr. 2002) vsebuje eno pesmico Miroslava Ko{ute, tako kot 2. zvezek berila za 5. razred Besede za vsevede (Hanu{ 2003).2 Tudi 3. zvezek istega berila vsebuje pesmico Miroslava Ko{ute in {e eno izpod peresa pokojnega zamejskega knji`evnika Andreja Kokota. Isto velja tudi za Novi svet iz besed 5: Berilo za 5. razred osnovne {ole (Bla`i} idr. 2012). Vsamostojnem delovnem zvezku za branje Svet iz besed 7 (Bla`i} idr. 2004a) je od iskanih vsebin spet le ena pesem zamejskega pesnika Miroslava Ko{ute, v samo- stojnem delovnem zvezku za branje Svet iz besed 8 (Bla`i} idr. 2004b) pa le ena pesemzamejskeavtorice Maje Haderlap. Isto velja tudi za berilo za 9. razred Skrivno `ivljenje besed (Honzak idr. 2005), v katerem med predstavniki slovenske in svetovne knji`evnosti najdemo zamejskega pisatelja Janka Messnerja. Drugih izseljenskih in zamejskih avtorjev v analiziranih u~benikih in delovnih zvezkih ni, priseljenskih ali manj{inskih pa sploh ne. Primeri dobre prakse Vsrednje{olskem u~beniku Na pragu besedila 3 (Kri`aj Ortar idr. 2011: 5–13) je vzorno poskrbljeno za spoznavanje kulture, jezika in deloma knji`evnosti v sloven- skem zamejstvu in izseljenstvu. Enako velja za pripadajo~e naloge v delovnem zvezku Na pragu besedila 3 (Kri`aj Ortar idr. 2012: 15–20), ki se nana{ajo na `e omenjeno posneto gradivo iz leta 2001. V teh nalogah je nekoliko ve~ pozornosti posve~eneknji`evnemudeluslovenskihizseljencev.TudiSvetknji`evnosti4(Kosidr. 2003) ponuja zanimiv kombiniran pristop k spoznavanju izseljenske in zamejske literature, ki jo obravnava deloma lo~eno, deloma pa integrirano. Tudi Odkrivajmo `ivljenje besed 3 (Golc idr. 2011b) sodi med vzorne primere vsebinsko razvejane obravnave slovenskih avtorjev in njihovih del, ki nastajajo zunaj Slovenije. 2 Tudi na {olskih seznamih priporo~enih del za bralno zna~ko je najve~krat kve~jemu kaka pesem Miro- slava Ko{ute, predstavniki drugih skupin, izpostavljenih v uvodu, pa so na teh seznamih bolj izjema kot pravilo. 571