Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
33. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
Simpozij OBDOBJA33 s kakr{nimi se sre~ujejo otroci z manj{inskim/migrantskim ozadjem, na na~in, ki lahko prispeva k bolj{im odnosom med vrstniki; 4) te`njo k temu, da u~na gradiva tako z vidika vsebine kot metodologije v celoti zrcalijo ve~etni~nost, ve~kulturnost in ve~jezi~nost slovenske dru`be. Metoda, ki sem jo pri tem uporabila, je kvalitativna analiza vsebine. V tem prispevku se omejujem na prvega od raziskovanih vidikov obravnavanih u~nih vsebin. Prvi korak: vklju~enost zamejskih piscev Raziskava je razkrila dosledno odsotnost kakr{nihkoli priseljenskih/manj{inskih vsebinnaobmo~juSlovenijeterslovenskihizseljenskihvsebinvslovenskihosnovno- in srednje{olskih u~benikih slovenskega jezika in knji`evnosti ne le v celotnem obdobjudoosamosvojitveSlovenije, pa~ pa vse do konca prej{njega tiso~letja.1 To pa ne dr`i za zamejske vsebine, ki so jih avtorji v srednje{olske u~benike za~eli vklju~e- vati `e v devetdesetih letih 20. stoletja, nekateri pa {e prej. Avtorji Berila 1–4 so v 3. zvezek (Kol{ek idr. 1993) vklju~ili obravnavo zamejskih piscev Gustava Janu{a, Marka Kravosa in Florjana Lipu{a. Janko Kos, avtor u~benika Knji`evnost:U~benikliterarnezgodovineinteorije,vpoglavjuSodobnalirikaomenja zamejskapesnikaGustavaJanu{ainMarkaKravosa(Kos1989:378–390),vpoglavju Sodobno pripovedni{tvo Janka Messnerja in Florjana Lipu{a (prav tam: 392–402), v poglavju Sodobna dramatika pa nemati~nih avtorjev ni. Tudi delovni zvezek in priro~nik za pouk knji`evnosti v gimnazijah in drugih srednjih {olah Stezice do besedne umetnosti 1–4 v 4. zvezku (Koro{ec 2000) med drugim obravnava pesnika Marka Kravosa in pripovednika Florjana Lipu{a. Podobno je tudi Jana Kvas v svoj u~benik za poklicno-tehni{ko izobra`evanje Potovanje besed 1–5 v prvi zvezek Knji`evnost 1 (Kvas 2007) vklju~ila obravnavo Florjana Lipu{a in njegovo najbolj znano delo. O~itno so v teh u~benikih in berilih literarni predstavniki slovenske manj{ine v Avstriji vklju~eni v ve~jem obsegu kot pa predstavniki sloven- ske manj{ine v Italiji. Premiki v novem tiso~letju: novosti v srednje{olskih u~benikih Prvi poskus vsaj be`ne vklju~itve izseljenske knji`evnosti v u~benike za slovenske srednje{olcejekratkapreglednapredstavitevteknji`evnosti,kijevklju~enavvsebino videokasete Na pragu besedila: posneto gradivo (2001), ta pa je sestavni del potrje- nega kompleta u~nega gradiva. Sledi vklju~itev izbranih izseljenskih avtorjev v neka- tere srednje{olske u~benike/berila, ki obravnavajo sodobno slovensko knji`evnost. Med zgodnej{imi naj omenim vsaj prispevek avtorjev srednje{olskih u~benikov Branja 4 (Ambro` idr. 2003) in Svet knji`evnosti 4 (Kos idr. 2003), ki obravnavata sodobno knji`evnost po letu 1945. Avtorice in avtor prvega so namre~ v {e danes raz{irjeno berilo in u~benik za 4. letnik gimnazij ter {tiriletnih strokovnih {ol Branja 4 v razdelek Pesni{tvo (sicer {e 1 Izjema je literarnozgodovinski u~benik Andrijana Laha (1996), ki pa ga ni med tedanjimi potrjenimi srednje{olskimi u~beniki (glej Filip~i~ 2001, Filip~i~, Pevec Grm 2001). 569