Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
33. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
Simpozij OBDOBJA33 razredov; med svojimi dijaki imajo vedno ve~ priseljencev, zato se pri pouku slo- ven{~ine pogosto znajdejo pred vpra{anjem, v kolik{ni meri poudarjati dolo~ene vsebine. Kljub temu pri pouku sloven{~ine razvijajo ~ut pripadnosti in prek literature predstavljajo preteklost slovenskega naroda. 3.3 Dejavnosti in metode pri knji`evnem pouku U~itelje sloven{~ine v Sloveniji in Italiji smo spra{evali, kako pogosto pri knji`ev- nempoukurazvijajo narodno pripadnost z dolo~enimi pristopi in metodami. Na obeh straneh meje pri pouku knji`evnosti najpogosteje berejo in interpretirajo slovenska knji`evna besedila. Zanimiv je podatek, da u~itelji v slovenskih {olah v Italiji, v pri- merjavi z u~itelji v Sloveniji, ve~ ~asa namenijo spoznavanju slovenskega literarno- zgodovinskega razvoja.8 Prav literarnozgodovinski pristop pri pouku knji`evnosti pa nudi najve~ prilo`nosti za razvoj narodne pripadnosti. Slednjo po mnenju ve~ine u~iteljev krepi tudi tekmovanje za Cankarjevo priznanje. Tekmovanje je na {olah s slovenskim u~nim jezikom v Italiji, pa tudi sicer v razli~nih medijih slovenske narodneskupnosti,vpreteklosti u`ivalo veliko ugleda in pozornosti. Zamejski u~itelji poro~ajo, da zanimanje zanj `e nekaj let upada zaradi izbora literature za tekmovanje (dijakomniblizupotemahinjezikovnemstilu)tervednoslab{egajezikovnegaznanja zamejskih dijakov. Mnogi u~itelji v Sloveniji in Italiji so omenili, da se za mentorstvo dijakom na tekmovanju niso odlo~ili tudi zaradi preobremenjenosti z drugim {olskim delom.Tisti u~itelji v Sloveniji in Italiji, ki so s svojimi dijaki na tekmovanju vendarle sodelovali, pa poudarjajo, da je to ena redkih prilo`nosti, ko se z dijaki lahko bolj poglobijo v dolo~eno besedilo, tekmovanje spodbuja zdravo tekmovalnost, je nekak{nanadgradnjapoukaknji`evnostiinustvarjaob~utekpripadnostislovenskemu kulturnemu prostoru. 3.4 Izbira vsebin pri knji`evnem pouku Medliterarnimi besedili, ki nudijo veliko mo`nosti za vzgojo narodne pripadnosti, so u~itelji sloven{~ine v srednjih {olah druge stopnje s slovenskim u~nim jezikom v Italiji izpostavili dela Borisa Pahorja (predvsem noveleMetulj na obe{alniku, Grmada vpristanuinRo`ezagobavcaizzbirke~rticinnovelGrmadavpristanu),delaAlojza Rebule (predvsem romana Sen~ni ples in V Sibilinem vetru ter novelo Votel je Kras), dela slovenskih zamejskih pesnikov (izpostavili so pesmi Marka Kravosa), pa tudi Bevkov roman Kaplan Martin ^edermac, Kosma~evo novelo Gosenica, Pre{ernova Krst pri Savici in Zdravljico, @upan~i~evi pesmi Duma in Zemljevid, Gregor~i~evo So~i, Kranj~evo novelo Stara jablana in Cankarjeve govore o Trstu.9 U~itelji sloven{~ine v Sloveniji se narodnih vpra{anj s svojimi dijaki dotaknejo predvsempriTav~arjeviViso{kikroniki, Cankarjevih delih Podobe iz sanj, Kurent, Na klancu in Hlapci, Kocbekovi ^rni orhideji, Kosma~evem Pomladnem dnevu, Vodnikovem Dramilu, Pre{ernovem Krstu pri Savici in odlomku iz Trubarjeve pridige. 8 Podatek je pri~akovan in v skladu z manj{inskimi pedago{kimi smernicami za pouk sloven{~ine. 9 Navedena so samo literarna dela (po vrstnem redu), ki so bila najpogosteje omenjena. 275