Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
33. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
Simpozij OBDOBJA33 5 poukpredvidensamozaprvadvaletnika (vt.i.bieniju),kasneje(vt.i.trieniju)pase pri pouku sloven{~ine obravnava predvsem oz. samo knji`evnost. U~itelji so v anketi med drugim ocenili, kako zanimive so dolo~ene vsebine pri knji`evnem pouku. Analiza odgovorov je pokazala, da sta poezija in proza precej bolj zanimivi dijakom v Italiji, medtem ko so obravnava dramatike, uprizarjanje dramskih besedil in govorne 6 Recitiranje in u~enje pesmi na pamet je po vaje bolj zanimive dijakom v Sloveniji. mnenjuve~ine u~iteljev v Sloveniji in Italiji zanimivo za manj kot polovico dijakov v razredu. Skupno branje literarnih besedil iz sodobne slovenske knji`evnosti pri pouku in pogovor o njih sta po mnenju u~iteljev bolj zanimiva za zamejske dijake.7 Branje literarne klasike pri pouku pa je po oceni u~iteljev enako zanimivo za dijake srednjih {ol druge stopnje v Italiji in srednje{olce v Sloveniji. 3.2 Cilji knji`evnega pouka Eno izmed anketnih vpra{anj za u~itelje sloven{~ine v Italiji in Sloveniji je bilo, kako pomemben cilj knji`evnega pouka je zanje razvijanje zavesti o narodni pripad- nosti. V povpre~ju u~itelji na obeh straneh meje ocenjujejo, da je razvijanje narodne pripadnosti pomemben oz. zelo pomemben cilj knji`evnega pouka, so pa odgovori zamejskih u~iteljev nekoliko bolj nasprotujo~i (razpr{eni, standardni odklon je ve~ji) kot odgovori u~iteljev v Sloveniji. @e med samo terensko raziskavo smo namre~ med u~itelji sloven{~ine opazili izrazito naklonjenost ali pa odpor do tega vpra{anja. Vsi anketirani u~itelji v Sloveniji in Italiji pri knji`evnem pouku spodbujajo oz. zelo spodbujajoodnosdoslovensketradicijeinslovenskezgodovine.Spodbujanjeob~utka narodne pripadnosti se zdi v povpre~ju pomembnej{e u~iteljem sloven{~ine v Italiji. U~itelji srednjih {ol s slovenskim u~nim jezikom v Italiji so k svoji oceni pripisali, da narodna pripadnost pravzaprav pomeni obstoj njihove narodne skupnosti in je zato zanje {e kako pomembna. Z branjem slovenskih literarnih del `elijo svojim dijakom pokazati, da je slovenska kultura enakovredna tujim, `elijo jim vzbuditi zavest o vrednosti slovenskega kulturnega razvoja v primerjavi s tradicijo Italijanov in drugih narodov. Ve~ina zamejskih u~iteljev je poudarila, da je razvijanje zavesti o narodni pripadnostiosrednjiciljpoukasloven{~ine,predvsemzarazumevanjelastneidentitete in okolja, v katerem `ivijo, hkrati pa se mnogim zdi uresni~evanje tega cilja ob~utljivo zaradi narodnostno heterogenih razredov. Veliko dijakov namre~ prihaja iz narodno- stno me{anih oz. povsem italijanskih dru`in, tako da se dolo~enim temam namensko izognejo. Tudi u~itelji v Sloveniji so opozorili na narodnostno me{ano sestavo v Sloveniji meni, da je slovnica zanimiva manj kot za polovico dijakov v razredu, v Italiji je takih 52 % u~iteljev. Vendar pa 11 % u~iteljev v Sloveniji meni, da je pouk sloven{~ine zanimiv za ve~ kot polovico dijakov, v Italiji je takih 4 % u~iteljev. Vsi ostali u~itelji (v Sloveniji 33 %, v Italiji 44 %) so mnenja, da je pouk jezika zanimiv za pribli`no polovico dijakov v razredu. 5 Vsrednjih {olah druge stopnje s slovenskim u~nim jezikom v Italiji pouk traja pet let. 6 40 % u~iteljev sloven{~ine v Italiji meni, da je poezija zanimiva za ve~ kot polovico dijakov v razredu (v Sloveniji tako meni 17 % u~iteljev). 56 % u~iteljev v Italiji ocenjuje, da je proza zanimiva za ve~ kot polovico dijakov (v Sloveniji je takega mnenja 28 % u~iteljev sloven{~ine). 7 Zamejski profesorji so ocenili, da je branje besedil iz sodobne knji`evnosti zelo zanimivo za kar 48 % njihovih dijakov. 274