Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
33. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
Simpozij OBDOBJA33 u~iteljev sloven{~ine iz Slovenije. Skupno torej 420 dijakov in 43 u~iteljev, kar zado{~a za statisti~no relevanten vzorec anketiranih.3 Temeljna metoda zbiranja po- datkov je bil anketni vpra{alnik, ki so ga sestavljala vpra{anja zaprtega in odprtega tipa, v katerega smo vklju~ili tudi standardiziran vpra{alnik MEIM – Moultigroup Ethnic Identity Measure (Phinney 1992). Statisti~na obdelava podatkov poteka (ni {e kon~ana v celoti) z ra~unalni{kim programom SPSS in upo{teva razli~ne statisti~ne postopke, med njimi frekven~ne analize in analize variance. Pri ra~unalni{ki obdelavi podatkov je na pomo~ prisko~ila raziskovalka Norina Bogatec s Slovenskega razisko- valnega in{tituta v Trstu. V prispevku se bomo osredoto~ili samo na mnenja in odgovore u~iteljev sloven{~ine (43 anket), saj analize in kri`anja podatkov iz anket dijakov (420 anket) {e potekajo, dokon~nih rezultatov pa {e nimamo. 3 Razmislek o rezultatih Analiza vpra{alnikov anketiranih u~iteljev prina{a odgovore na vpra{anja: ali u~itelji v srednjih {olah na sti~i{~u slovensko-italijanske kulture knji`evno vzgojo razumejotudikotvzgojozarazvijanjenarodnepripadnosti;skaterimivzgojnoizobra- `evalnimi vsebinami poudarjeno gojijo pri knji`evnem pouku pri predmetu slo- ven{~ina znanje ter zavest o slovenskem jeziku, literaturi in kulturi z namenom razvijati slovensko pripadnost; katera u~na gradiva uporabljajo za ta namen; kak{nega usposabljanja so dele`ni u~itelji; kak{na je podpora pedago{kih svetovalcev; kak{na je samoopredelitev narodne pripadnosti u~iteljev (po vpra{alniku MEIM). Pri sestavi anketnih vpra{anj nas je vodila predpostavka, da je knji`evni pouk v okviru predmeta sloven{~ina s stali{~a u~iteljev in dijakov na obeh straneh meje proces, ki s svojo didakti~no strukturo (cilji, vsebinami, metodami) in zanimivostjo (spodbujanjem pozitivnih stali{~) pomembno prispeva k vzgoji narodne pripadnosti. 3.1 Zanimivost knji`evnega pouka U~itelje smo prosili, naj ocenijo, kako zanimiva sta po njihovem mnenju za dijake knji`evni in jezikovni pouk. Prav zanimivost vsebin namre~ spodbuja pozitivna stali{~a. U~itelji v Sloveniji in Italiji ocenjujejo, da je knji`evnost za dijake bolj zanimiva kot jezik. U~itelji iz Slovenije na splo{no menijo, da je za njihove dijake knji`evni pouk manj zanimiv kot za dijake srednjih {ol druge stopnje s slovenskim 4 Opozoriti je treba, da je v slovenskih {olah v Italiji jezikovni u~nimjezikomvItaliji. 3 Sodelovale so vse srednje {ole druge stopnje s slovenskim u~nim jezikom v Italji: Dr`avni znanstveni licej France Pre{eren, Dr`avni pedago{ki in dru`boslovni licej Anton Martin Slom{ek, Dr`avni trgovski tehni{ki zavod @iga Zois, Dr`avni izobra`evalni zavod Jo`ef Stefan iz Trsta in Dr`avni izobra`evalni zavod Primo` Trubar – Simon Gregor~i~ ter Dr`avni izobra`evalni zavod Ivan Cankar – @iga Zois – Jurij Vega iz Gorice. Med srednjimi {olami v Sloveniji so v anketiranje privolile: Gimnazija Nova Gorica in [olski center Nova Gorica – Srednja ekonomska in trgovska {ola ter Elektrotehni{ka in ra~unalni{ka {ola iz Nove Gorice, v Kopru pa Gimnazija Koper ter Srednja ekonomska in poslovna {ola Koper. 4 28 %u~iteljev sloven{~ine v Sloveniji namre~ meni, da je pouk knji`evnosti zanimiv manj kot za polovico dijakov v razredu, v Italijije takih samo 4 % u~iteljev. Nasprotno v Italiji 44 % u~iteljev sloven{~ine meni, da je knji`evni pouk zanimiv za ve~ kot polovico dijakov, v Sloveniji ima tako mnenje samo 28 % u~iteljev. Bolj izena~eno je mnenje glede zanimivosti jezikovnega pouka, in sicer 56 % u~iteljev 273