Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
33. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
Simpozij OBDOBJA33 SPODBUJANJELITERARNERECEPCIJE VVZGOJIINIZOBRA@EVANJU: DIDAKTI^NEAMBICIJEINPRAKTI^NIU^INKI Bo`a Krakar Vogel Filozofska fakulteta, Ljubljana UDK37.091.3:82:371.134 V prvem delu ~lanka pojasnjujem razlike med paradigmama sistemske in recepcijske didaktike knji`evnosti, ki dajeta teoreti~ne podlage za kurikulum. Primerjam ju z Evropskim literarnim okvirom in ugotavljam kompatibilnost didakti~nih na~el. V drugem delu podajam spoznanja o zgolj polovi~nih u~inkih knji`evnega pouka na njihovi podlagi pri u~encih in razmi{ljam o nekaterih mo`nostih za izbolj{anje teh rezultatov. Vidim jih predvsem v inten- zivnem permanentnemizobra`evanju u~iteljev. sistemska didaktika, recepcijska didaktika, didakti~na na~ela, u~inki pouka, izobra`e- vanje u~iteljev The first part of the paper clarifies the difference between the paradigms of the systemic andreceptive teaching of literature that provide the theoretical basis for the curriculum; these are compared with the European literary framework and the compatibility of didactic prin- ciples is assessed. In the second part, findings are offered regarding the limited effects of the teachingofliteratureonpupilsandsomepossibilitiesforimprovingthisresultareconsidered, based primarily on the intensive permanent teacher education . systemic didactics, reader response didactics, didactic principles, effects of teaching, teacher education 1 Recepcijsko sposobnost razumemo kot preplet zaznavanja, do`ivljanja, predstav- ljanja, razumevanja, vrednotenja, primerjanja, razvr{~anja literature in ubesedovanja teh procesov. Njeno razvijanje je eden temeljnih ciljev sodobnega knji`evnega pouka v preduniverzitetnem izobra`evanju. [tevilo, raven zahtevnosti in kompleksnost vseh teh procesov pa so odvisni od stopnje bralnega in splo{nega psihosocialnega razvoja u~encev ter od ocen strokovnjakov, katere recepcijske dejavnosti naj imajo pri knji- `evnempoukuprednost.Svojere{itve za razvijanje recepcijske sposobnosti in drugih kategorij komunikacije z literaturo pri nas in drugod razvijajo {tevilni knji`evno- didakti~ni modeli. Evropski literarni okvir,1 dokument, ki je leta 2013 nastal na podlagi raziskave pouka knji`evnosti v razli~nih evropskih dr`avah, zaznava {tiri poglavitne modele – kulturnega in jezikovnega, ki sta osredoto~ena na knji`evno vsebino, ter sociolo{kega in model osebnostne rasti, ki sta osredinjena na u~enca. V njih najdemo elemente, ki 1 Literary Framework for Teachers: www.literaryframework.eu. 233