Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
33. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
Simpozij OBDOBJA33 4.3 Mnenja in predlogi o nadaljnjem razvoju virov Anketirani si `elijo, da bi v nadaljnjem razvoju vire prilagodili predvsem jeziko- slovcem (14 %), {tudentom, dijakom in u~encem (po 13 %), srednje{olskim in osnovno{olskimu~iteljem(po12%)terleksikografom(9%).Glededodajanjavsebin se jim zdi najbolj nujno dodati ve~ leposlovja (26 %), manj pa periodike (16 %), rokopisov (16 %) in neleposlovja (12 %). Najve~ izbolj{av si anketirani `elijo pri slovarju. Po njihovem mnenju je prva prioriteta iskalnik po slovarju, ki se zdi nujen 35 % anketiranim. Izbolj{ave razlag se zdijo nujne 32 %, raz{iritev slovarja z novimi gesli pa 27 % vpra{anih. Izbolj{an prikaz gesel se zdi nujen 24 %, bolj{o povezavo slovarja s konkordan~nikom si zelo `eli 20 % uporabnikov, mo`nost popravljanja in dodajanja gesel v slovar s strani uporabnikov pa se zdi nujna le 15 % uporabnikov, jih pa kar 60 % meni, da bi bila koristna. Sledijo `elje po izbolj{avah digitalne knji`nice. Tu se anketiranim zdi najbolj nujno dodati transkripcije v sodobni sloven{~ini (32 %) in izdelane vire integrirati v druge digitalne knji`nice, kot sta na primer dlib.si in Wikivir (27 %). Bolj kot raz{iritve digitalne knji`nice si anketirani `elijo omogo~enega prenosa celotnega faksimila (26 %),4 vizualno privla~nej{ega branja na zaslonu (22 %), dostopa do knji`nice z razli~nih mobilnih naprav (20 %) in omogo~enega prenosa celotne trans- kripcije v PDF-formatu (19 %). Med novimi gradivi se jim zdi najve~ja prioriteta leposlovje (26 %), medtem ko se jim zdi vklju~evanje dodatne periodike (16 %), rokopisov (16 %) in neleposlovja (12 %) manj pomembno. Pri nadaljnjem razvoju korpusa se zdi anketiranim {e najbolj nujno ponuditi uporabnikuprijaznej{ikonkordan~nik(29%).Dodajanjebesedilvkorpussepodobno kot pri digitalni knji`nici ne zdi klju~no ve~ini anketiranih, saj jih le 18 % meni, da bi bilo nujno dodajanje novej{ih besedil (po letu 1918), in le 14 %, da bi bilo to nujno za starej{a besedila (pred letom 1800). Izbolj{ava oznak se zdi nujna le 10 % vpra{anih, kar ponovno ka`e na to, da so uporabniki s kakovostjo izdelanih virov ve~inoma zadovoljni in da napake v virih, ki soposledicaavtomatskeobdelavebesedilalipomanjkljivero~nevalidacije,nezmanj- {ujejo uporabne vrednosti virov za namene, kot jih uporabniki uporabljajo. Sklep V prispevku smo predstavili medsebojno povezane jezikovne vire starej{e slo- ven{~ine IMP, pri ~emer smo se osredoto~ili na uporabnike in njihovo mnenje o virih. Dnevnikspletnega stre`nika ka`e konstanten obisk okoli 100 uporabnikov na dan, pri ~emer jih je dve tretjini iz Slovenije. Spletni vpra{alnik ka`e, da vire uporablja zelo raznolik profil uporabnikov za zelo razli~ne namene, zato je zanimivo, da so z njimi in z njihovo kakovostjo v prevladujo~i ve~ini vseeno zadovoljni in da se jim zdi, da so viri pomembni tako za jezikoslovje kot za pou~evanje sloven{~ine. Anketirani najpo- 4 To je razmeroma enostavno dose~i, zato je v zadnji postavitvi digitalne knji`nice `e omogo~en prenos celotnega faksimila kot PDF. 126