Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
30. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
590-591
592-593
594-595
596-597
598-599
600-601
602-603
604-605
606-607
608-609
610-611
612-613
614-615
616-617
618-619
620-621
622-623
624-625
626-627
628-629
630-631
632-633
634-635
636-637
638-639
640-641
642-643
644-645
646-647
648-649
650-651
652-653
654-655
656-657
658-659
660-661
662-663
664-665
666-667
668-669
670-671
672-673
674-675
676-677
678-679
680-681
682-683
684-685
686-687
688-689
690-691
692-693
694-695
696-697
698-699
700-701
702-703
704-705
706-707
708
Simpozij OBDOBJA30 moral ra~unalnik za vsako besedo tekstaZaklju~ek preveriti vse mo`nosti naglasov na vseh sa-^e postopek izdelave mre`nega pomen- moglasnikih. To predstavlja pri besedah sskega slovarja opi{emo s {estimi dejavnost- {tirimi samoglasniki in ob upo{tevanju trehmi: 1) na~rtovanje sistema, 2) programiranje mo`nih naglasov na vsakem upo~asnitev zaorodij, 3) zajem podatkov, 4) oblikovanje faktor blizu 100, {e zlasti, kadar imajo spre-pomenske sheme, 5) pregledovanje, premiki gatvene oblike premeno naglasa. V predlaga-in preimenovanja ter 6) izdelava kon~nega nemsistemu je problem naglasov re{en tako,prikazovalnika, potem lahko ugotovimo, da da so vsi leksemi vpisani brez naglasov,so prve {tiri dejavnosti zaklju~ene. Peta de- hkrati pa so opremljeni z vsemi oblikami ust-javnost – pregledovanje in izbolj{ava opisov rezne spregatve. Npr.: ob glagolu vedeti imaposameznih pomenskih skupin, preme{~anje, sistem shranjenih 21 oblik: vedeti, vem, ve{,dodajanje ali odvzemanje leksemov iz posa- ve, veva, vesta, vemo, veste, vejo, vedo, vedel,mezne pomenske skupine – je pravzaprav vedela, vedele, vedeli, vedelo, vedi, vediva,zelo dolgotrajen proces, ki {e ni kon~an. vedite, vedimo, vedite, vedet (Zupan 1999).Zaradi izbolj{av in preurejanj, ki so {e v teku, ^e ima leksem ve~ mo`nih spregatev, so{tevila leksemov v Preglednici 3 niso povsem navedene vse oblike vseh spregatev. Npr.:to~na. Ocenjujemo pa, da je njihova zanes- beseda pri`eti ima dva pomena in tri mo`neljivost 1–3 odstotna. Trenutno je v sistemu spregatve: pri`amem, pri`mem in pri`anjemnekajve~kot13.500glagolovinmednjimije (ra~unalnik ne lo~i dveh leksemov z enakimvseh 2610 glagolov, ki jih R. Le~i~ (2005: 7) zapisom). Zato je ob glagolu pri`eti shranje-vsvoji knjigi navaja kot najpogosteje uporab- nih kar 63 oblik (za vsako spregatev 21).ljene. @al pa se tudi predlagana shema ne S tem je re{en tudi problem glagolov z enimmore izogniti pomanjkljivosti, ki jo omenjata samim pomenom, a z razli~nimi mo`nimiDornseiff in Levin – izbor in razvrstitev po- spregatvami npr.: mreti (mrem/mrjem), tretimenskih skupin oz. podskupin sta vedno (trem/tarem) itn. arbitrarna. Odgovor na prva tri vpra{anja mora bitiZadnji del projekta, ki je za uporabnika znanpredza~etkomvnosaleksemov,medtemnajpomembnej{i,tj.uporabni{koprijazenpri- ko se da zadnje vpra{anje re{evati sproti obkazovalnik, je narejen {ele v osnovni verziji. vnosu ali na koncu, ko so vsi leksemi `e raz-Prikazan bo med predavanjem, kasneje pa bo zainteresiranim na voljo za preizku{anje, porejeni. Sistem je narejen tako, da lahkovendar {e zdale~ ni primeren za {iroko upo- poimenovanje pomenskih skupin spreminja-rabo, npr. pri u~enju sloven{~ine kot tujega mo in prilagajamo na katerikoli stopnji.jezika, za prevajalce itn. Je pa vsekakor kon- Zrastjo {tevila leksemov v pomenski skupini~ni cilj tega dela. z `e izbranim opisom pomena se lahko pomen spremeni in je treba opis smiselnoLiteratura prilagoditi ali izbrati drug nosilni glagol.BAJEC, Anton idr., 1995: Slovar slovenskega [tevilo leksemov v skupini vpliva tudi naknji`nega jezika. Ljubljana: Dr`avna zalo`ba razmislek o osnovanju nove skupine ali oSlovenije. razbitju ve~je skupine na nekaj manj{ih. KoLE^I^, Rada, 2005: Slovenski glagol, oblikoslov- {teviloprese`e 40 ali 50 leksemov, jeni priro~nik in slovar slovenskih glagolov, smiselnorazmi{ljationovipomenski Slovene verb, a morphological manual and podskupini. Tako je bila npr. v skupinidictionary of Slovenian verbs. Ljubljana: Zalo`ba ZRC, ZRC SAZU. Spu{~ati `ivalski glas narejena podskupinaLEVIN, Beth, 1993: English Verb Classes and Spu{~ati pti~ji glas, ko je {tevilo presegloAlternations.A Preliminary Investigation. {tirideset leksemov. Chicago: The University of Chicago Press. 556