Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
30. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
590-591
592-593
594-595
596-597
598-599
600-601
602-603
604-605
606-607
608-609
610-611
612-613
614-615
616-617
618-619
620-621
622-623
624-625
626-627
628-629
630-631
632-633
634-635
636-637
638-639
640-641
642-643
644-645
646-647
648-649
650-651
652-653
654-655
656-657
658-659
660-661
662-663
664-665
666-667
668-669
670-671
672-673
674-675
676-677
678-679
680-681
682-683
684-685
686-687
688-689
690-691
692-693
694-695
696-697
698-699
700-701
702-703
704-705
706-707
708
Simpozij OBDOBJA30 1999/2000, se je ponudila tudi mo`nost zanih didakti~nih materialov ter ustrezno izo- uvedbo modernizacije dvojezi~nega pouka.bra`enega u~nega kadra za dvojezi~ni pouk, Tako se je v prvem triletju devetletke za~eltj. vzgojiteljev, razrednih in predmetnih u~i- uporabljatimodeljezikovnegapouka,teljev, ki bi oba jezika obvladali na ravni vezanega na osebo oz. model en jezik – enau~inkovitosti ali mojstrstva. oseba. Ta metoda bi lahko v veliki meri omo- go~ila, da bi u~enci vzgojno-izobra`evalne3.2 cilje usvojili v svojem maternem jeziku, daNivo pou~evanja mad`ar{~ine 2 (mad`ar- med jezikoma ne bi prihajalo do me{anja in{~ine kot drugega jezika) je zlasti v drugem in da bi imeli u~enci mo`nost za usvojitevtretjem triletju odvisen od tega, v kolik{ni specialnih oblik kodne menjave. merisou~enciusvojilimad`ar{~inovvrtcuin Kot je pokazala pilotska raziskava, se poprvem triletju. Dose`eno jezikovno znanje na~elihidealnametodanasplo{noomejujenapogosto ne dosega tiste osnove, za katero so vzajemno prevajanje u~iteljevega besedila,bili sestavljeni u~beniki, tako da sta vsebina namesto da bi podajanje in poglabljanje u~nein jezik u~benikov za u~ence prete`ka, u~nih snovi potekalo prete`no v u~en~evem mater-ciljev pa ni mogo~e uresni~iti. Dokler obsta- nem jeziku. U~itelji razrednega pouka nisojajo heterogene skupine, bi bilo treba pri jezi- bili ustrezno usposobljeni za izvajanje tekovnih urah izvesti dolo~ene diferenciacije metode, kar v marsi~em ote`uje njihovoglede te`avnosti nalog. V tej heterogeni sku- pedago{kodelo.Polegtegapotekaprete`novpini je namre~ veliko u~encev, ki nimajo ve~inskem jeziku tudi pridobivanje strokov-komunikacijskih problemov pri mad`ar{~ini nih znanj in vedenj pri u~encih, ki so sein bi jih lahko uvrstili v mad`ar{~ino 1. Ti prijavili k pouku mad`ar{~ine 2, torej priu~enci so prikraj{ani, saj nimajo prilo`nosti dominantno mad`arsko-slovenskih u~encih.za razvijanje svoje jezikovne zmo`nosti. Vvi{jih razredih poteka dvojezi~ni pouk poSpremeniti je treba tudi didakti~ni pristop ciljnivzporedni metodi, kar pomeni, dapri mad`ar{~ini 2; namesto gramatikalizaciji u~enci u~no snov usvajajo prav tako prete`noje treba dati prednost komunikativnemu pri- v ve~inskem jeziku, v manj{inskem jeziku pastopu, zato je smiselno na~rtovati modifika- se jim podaja zgolj zgo{~ena u~na snov vcije obstoje~ega u~nega na~rta in izdelati obliki izvle~ka. Raba manj{inskega jezikaminimalne zahteve glede obvladanja mad`ar- tako od 4. do 9. razreda mo~no upada; v{~ine za u~ence iz dominantno slovensko- 4. razredu se na~eloma pojavlja v 50 %,mad`arskih dvojezi~nih dru`in in za u~ence v5.in6.razreduv40%,vzadnjemtriletjuleslovenskega porekla. Vzporedno s temi spre- 2 {ev30%. membamijetrebapredvidetitudisestavljanje novih, ustreznih u~benikov, ki bi upo{tevali 3 U~inkovitost dvojezi~nega sti~ni polo`aj ter v vsakdanjem `ivljenju izobra`evalnega modela pojavljajo~e se sporazumevalne vzorce. 3.1 3.3 Dvojezi~ni pouk je bil uveden brez pred-Dolo~ene modifikacije so potrebne tudi hodno strokovno utemeljenih metodi~nihpri pouku mad`ar{~ine 1 (mad`ar{~ine kot smernic in brez ustrezno usposobljenegamaternega jezika). U~ni na~rti so zelo za- pedago{kega kadra. Tudi danes bi lahko medhtevni, sledijo u~nim na~rtom iz matice, tudi najve~je te`ave uvrstili neizdelane dvojezi~neu~beniki so prete`no uvo`eni iz matice in ne u~ne modele in metode, pomanjkanje ustrez-vsebujejo ustreznih vsebin za na{ kulturni 2 www.dos1-lendava.com/Dokument/DVOJEZICNO_VZGOJNO_IZOBRAZEVALNO_DELO/ 48