Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
30. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
590-591
592-593
594-595
596-597
598-599
600-601
602-603
604-605
606-607
608-609
610-611
612-613
614-615
616-617
618-619
620-621
622-623
624-625
626-627
628-629
630-631
632-633
634-635
636-637
638-639
640-641
642-643
644-645
646-647
648-649
650-651
652-653
654-655
656-657
658-659
660-661
662-663
664-665
666-667
668-669
670-671
672-673
674-675
676-677
678-679
680-681
682-683
684-685
686-687
688-689
690-691
692-693
694-695
696-697
698-699
700-701
702-703
704-705
706-707
708
Simpozij OBDOBJA30 didakti~no-metodi~nih pristopov za do`iv-enake motivacije (uvodna faza komunikacij- ljajsko poslu{anje radijske igre v vrtcu.skega modela obravnave knji`evnosti). Raziskala je tudi otrokovo do`ivljanje obU~enci, ki so poslu{ali interpretativno poslu{anju radijskih pravlji~nih iger Zvezdicabranje u~iteljice, so se izkazali kot pozorni in zaspanka Frana Mili~inskega in A Franetazbrani poslu{alci. U~enci, ki so poslu{ali Puntarja, torej dveh precej razli~nih radijskihbesedilo na zgo{~enki, pa zgodbe sploh niso pravljic. V raziskavo je vklju~ila pet petletnihposlu{ali; nekateri so za~eli poslu{ati in jim je otrok. Uporabila je deskriptivno metodo opa-kasneje popustila koncentracija, le nekaj je zovanja (primer kvalitativne empiri~ne razis-bilo takih, ki so zgodbo pozorno poslu{ali do kave). Iz analize je razvidno, da je pred-konca. U~enci, ki so bili vendarle motivirani stavljala radijska igra A otrokom nekoliko ve~za poslu{anje besedila na zgo{~enki, so pove- te`av kot Zvezdica zaspanka. Otroci pravljicedali, da doma velikokrat poslu{ajo pravljice A niso poznali, njena struktura pa je obliko-po radiu ali na zgo{~enkah in so tovrstnega vana povsem druga~e; gre namre~ za eks-poslu{anja `e vajeni. perimentalno radijsko igro, medtem ko jeObe skupini sta poslu{ali isto zgodbo in Zvezdica zaspanka klasi~na radijska igra.imeli enako motivacijo, zato je avtorica skle- Vdiplomskem delu Informacijsko-komu-pala, da je razlog za neu~inkovito spreje- nikacijska sredstva pri pouku sloven{~ine vmanje besedila na zgo{~enki dejstvo, da 1. triletju osnovne {ole (Gruden 2007) sou~enci v osnovnih {olah premalokrat spreje- predstavljeni pomen poslu{anja in dejavniki,majo besedila na tovrsten na~in in takega ki vplivajo na razvijanje u~inkovitega poslu-na~ina dela ne poznajo. Za do`ivljajsko {anja. Raziskovalni problem dela je bil prika-poslu{anje pravljice na zgo{~enki je treba zati, kako u~enci prvega razreda O[ vstopajou~ence motivirati na druga~en na~in kot za vposlu{alsko situacijo pravljice, ~e poslu{ajoposlu{anje interpretativnega branja. Raziska- interpretativno branje svoje u~iteljice ali ~eva je pokazala, da veliko u~iteljev ne ve, da poslu{ajo isto pravljico na zvo~nem nosilcu.7sploh obstajajo ustrezni zvo~ni posnetki.9 V prvem razredu O[ Louisa Adami~aD. [ubic (2011) je v magistrskem delu Grosuplje je avtorica preizkusila zmo`nostDidakti~ni vidiki uporabe radijske igre pri do`ivljajskega poslu{anja radijske igre Lete-razvijanju poslu{anja v 1. in 2. triletju z ~a hi{ica Daneta Zajca in u~itelji~inega inter-neeksperimentalno empiri~no raziskavo ugo- pretativnega branja iste pravljice. U~inketovila, da je poslu{anje zapleten proces, zato poslu{anja glede na razli~en na~in posredo-je toliko pomembnej{a u~iteljeva temeljita vanja besedila je primerjala med dvema sku-strokovna in didakti~na priprava ter domi{lje- pinama (razredoma) otrok, starih okrog {estna motivacija u~encev. U~itelj mora organi- let in pol.8 U~enci obeh skupin so bili dele`nizirati poslu{anje v primernem okolju, kjer ni 7 Prispevek k pou~evanju sloven{~ine s slu{nimi didakti~nimi sredstvi (Gruden 2007), in sicer razvijanje do`ivljajskega poslu{anja in poslu{anja z razumevanjem, je bil narejen z vidika zgo{~enke kot sestavnega dela u~beni{kega kompleta S slikanico se igram in u~im 2 (2001). 8 Vzorec: razred 1. b in 1. c O[ Louisa Adami~a Grosuplje. Povpre~na starost otrok: 6,5 leta. Metode: etnogafska metoda (opazovanje z udele`bo), dokumentiranje otrokovih izdelkov, kvalitativna raziskava. 9 Avtorica je na{la kar 13 zvo~nih posnetkov za pou~evanje sloven{~ine, ki so uporabni tudi za otrokovo urjenje in zabavo doma. Zvo~ni posnetki so bili izdani pri slovenskih zalo`bah v letih 1996–2006: M[[ in ZRS[: Knji`ko – uganke za knji`ne molje (1999), Potovanje med besedami (2001), Moja prva knjiga (2001); DZS: Zvo~na knjiga za otroke – Bubafon (2000), Hej hoj – besedila, igre in vaje za poslu{anje (2003); Zalo`ba Rokus: Na vrtiljaku ~rk 2 (2001), Na vrtiljaku ~rk 3 (2002), Svet iz besed 4 (2003), Svet iz besed 5 (2004); Zalo`ba Mladinska knjiga: Stavnica (1996), S slikanico se u~im in igram 2 (2001), Sloven{~ina za ~etrti razred devetletke in tretji razred osemletke (2002), Sloven{~ina za peti razred devetletne in ~etrti razred osemletne osnovne {ole (2003). Navedena so le izbrana slu{na gradiva za pou~evanje sloven{~ine od 1. do 5. razreda O[. 310