Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
30. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
590-591
592-593
594-595
596-597
598-599
600-601
602-603
604-605
606-607
608-609
610-611
612-613
614-615
616-617
618-619
620-621
622-623
624-625
626-627
628-629
630-631
632-633
634-635
636-637
638-639
640-641
642-643
644-645
646-647
648-649
650-651
652-653
654-655
656-657
658-659
660-661
662-663
664-665
666-667
668-669
670-671
672-673
674-675
676-677
678-679
680-681
682-683
684-685
686-687
688-689
690-691
692-693
694-695
696-697
698-699
700-701
702-703
704-705
706-707
708
Simpozij OBDOBJA30 V slovenskem prostoru se torej ka`ekorpusutakopredstavljajotistopopulacijo,ki potreba po elektronskem jezikovnem viru, kiji bo slovnica tudi namenjena. bi se osredoto~il na pogoste jezikovne pro-Korpus obsega 967.477 besed in vsebuje bleme u~encev. Prvi korak k zapolnjevanju2.703 besedila. Najve~ besedil je bilo tega manka predstavlja korpusna pedago{kanapisanih pri pouku sloven{~ine (84,2 %), slovnica, ki nastaja v okviru projekta Spo-dele`i besedil pri drugih {olskih predmetih pa razumevanje v slovenskem jeziku in bo nase gibljejo med 0,1 in 7,2 %. Velika ve~ina voljo v spletni obliki (Arhar idr. 2011). Ciljnibesedil je esejev oziroma spisov (79 %), uporabniki korpusne pedago{ke slovnice sopreostanek pa predstavljajo testi in prakti~na u~enci zadnjega triletja osnovne {ole in dijakibesedila (npr. pisma, pro{nje). Najve~ besedil srednjih {ol. Glavna vodila slovnice so osre-so prispevali dijaki gimnazij (53,8 %), sledijo doto~enost na (pogoste) slovni~ne problemedijakisrednjihstrokovnih{ol(27%), u~encev pri pisanju, poljudno in uporabnikuosnovno{olci (13,8 %) in dijaki poklicnih {ol prijazno razlaganje tematike ter ~im ve~ja(5,4 %). Besedila prihajajo iz vseh slovenskih izkori{~enost prednosti elektronskega medija,regij, pri ~emer je pribli`no 60 % besedil z med katerimi je ena najpomembnej{ih akti-JZ, 40 % pa s SV Slovenije. vacija uporabnika (Strehovec 2004). V pri-Pri analizi [olarja za potrebe pedago{ke spevku predstavljamo korpusni vir, ki smo gaslovnice smo se osredoto~ili na napake, ki so uporabili za zaznavanje slovni~nih proble-jih v besedilih u~encev ozna~ili in popravili mov u~encev, nekaj rezultatov analize, panjihovi u~itelji. Zaradi `elje po u~inkovitej{i tudi primere vzor~nih re{itev in razmi{ljanjaanalizi so napake dodatno klasificirane po o problematiki, ki se je pojavila pri snovanjusistemu, pripravljenem za gradivo govorcev re{itev. sloven{~inekottujegajezika(Stritar2009),ki pa je bil med gradnjo [olarja prilagojen po- 2 Korpus [olar sebnostim {olskih besedil doma~ih govorcev Korpusi predstavljajo zbirke dejanske jezikovne rabe. Korpusni jezikoslovci soTabela 1: Sistem u~iteljskih popravkov: tipi in vedno poudarjali, da daje analiza korpusovpodtipi napak pogosto rezultate, ki niso v skladu s posa- meznikovo jezikovnointuicijo(SinclairTip napake Podtip 1987;Biber2005),karjepredvsemposledicaNAPAKAZAPISA ^rkovanje dejstva, da ljudje prej opazimo in se radi Pisanje skupaj/narazen osredoto~imo na nenavadno rabo jezika, ne Mala/velika za~etnica pa na tisto, kar je tipi~no in vsakdanje. To- Lo~ilo vrstne ugotovitve pri~ajo o pomembnosti Kraj{ava uporabe korpusov pri izdelavi jezikovnih [tevilka virov, kar se nana{a tako na opisovanje, kaj jeNAPAKA v jeziku pogosto, kot na zaznavanje jezikov-BESEDI[^A nih problemov uporabnikov jezika, v na{emNAPAKAOBLIKE primeru {olajo~ih se mladostnikov. NAPAKA Besedni red Osrednji vir za izdelavo korpusne peda-SKLADNJE Izpu{~eni podatki go{keslovnicepredstavlja korpus [olar, pisni (izpust) korpus besedil u~encev in dijakov slovenskih Odve~ni podatki (odve~) osnovnih in srednjih {ol.1 Avtorji besedil v Neustrezna struktura 1 Za podroben opis izdelave korpusa (zbiranje besedil, transkribiranje, urejanje avtorskih pravic) glej Rozmanidr. (2010). 250