Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
30. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
590-591
592-593
594-595
596-597
598-599
600-601
602-603
604-605
606-607
608-609
610-611
612-613
614-615
616-617
618-619
620-621
622-623
624-625
626-627
628-629
630-631
632-633
634-635
636-637
638-639
640-641
642-643
644-645
646-647
648-649
650-651
652-653
654-655
656-657
658-659
660-661
662-663
664-665
666-667
668-669
670-671
672-673
674-675
676-677
678-679
680-681
682-683
684-685
686-687
688-689
690-691
692-693
694-695
696-697
698-699
700-701
702-703
704-705
706-707
708
Simpozij OBDOBJA30 vrednotenje besedilnih elementov. Zanimaloskupinajimnimoglaprisko~itinapomo~,ker nas je, ali je predhodna interdisciplinarnabi to pomenilo tudi njihovo smrt. obravnava romana pri pouku, zlasti seznanja-Navodila za pisanje interpretacijskega od- nje z zgodovinsko situacijo v [paniji inziva so bila: Evropi v ~asu pred drugo svetovno vojno,Odlomek povezuje dvoje pretresljivih vojnih vplivala na njihov odziv oz. na njihovo lastnodogodkov: prvi se je zgodil neposredno pred bralno interpretacijo. Ugotavljali smo, kajodlomkom, drugega napoveduje Anselmo v roman Komu zvoni slovenskemu bralcu pri-svoji molitvi. Ali bi znali povzeti oba dogodka poveduje danes, s katerimi elementi ga nago-in razlo`iti, kako ju povezuje star~eva molitev? varja, ali ga spodbuja, da spoznava in raz-Kako bi na podlagi celotnega romana ozna~ili mi{lja o `ivljenjskih praksah, ki so druga~neosebe, nastopajo~e v odlomku, in primerjali od njegove lastne izku{nje, kako vrednotinjihov odnos do vojne in ubijanja? Katere posamezne elemente besedilnega sveta, ali inslogovne in motivne zna~ilnosti ustvarjajo tra- kako raz{irja njegovo vedenje o preteklosti,gi~no in slovesno razpolo`enje? Kako bi ovrednotili vlogo in pomen odlomka v celot- o zna~ilnih dru`benih pojavih v obravnava-nemromanu? nem~asuin kako {iri meje njegove strpnosti.Pri raz~lenjevanju meddisciplinarnih po- Ugotovljena spoznanja imajo dolo~en kultur-vezav v bralnih odzivih smo odkrili nekaj nocivilizacijski potencial tudi v lu~i zaveda-zanimivih elementov, ki ka`ejo, da sodobni nja, da so preu~evani bralni odzivi nastalibralci znajo povezati svoje bralno do`ivetje v med mladimi bralci, ki po opravljeni maturinovo do`ivetje s pomo~jo predhodnega zna- izobra`evanje nadaljujejo na univerzitetnemnja iz drugih podro~ij, npr. slikarstva. Kot nivoju. Njihova literarna izku{nja vpliva naponazoritevnavajamoodlomekizbesedila,ki oblikovanje lastnega odnosa do sveta inponazarjadolo~enzna~ilnielementodziva,ki dru`benih vpra{anj, kar je pomembno tudi sga podrobneje analiziramo. stali{~a {ir{e dru`bene skupnosti, ki jo bodo pomagali oblikovati s svojim lastnim pogle-Odlomek1 domnavpra{anjana{ega bivanja. […] Oba dogodka ka`eta na krutost te vojne, s katero ni bilo re{eno prav ni~. Ob tem pa 3.2 Ponazoritev elementov bralnegamoram omeniti sliko znanega slikarja Salva- odziva na roman Komu zvoni dorja Dalija, ki je lepo naslikal {pansko dr`av- ljansko vojno, poka`e namre~ vse krutosti, ki Pisci esejskih besedil v preu~evanemso se dogajale med to vojno. […] Romana vzorcu bralnih odzivov so kot izhodi{~e zanisembrals~istimsrcemoziromasemunisem pisanje oz. lastno interpretacijo v obliki~isto predal. Ker se mi vojna, pobijanje in esejskega besedila dobili odlomek iz romanapolitika gnusijo in upirajo v vseh pogledih! 4 ki govori(Odlomekizeseja {t. 4.) Ernesta Hemingwaya Komu zvoni, o fa{isti~nem poboju gverilske skupine repu-Bral~eva interpretacija vojnih dogodkov blikancev. Skupina, ki jo je vodil preizku{enije skopa in posplo{ena, vendar pa svoje do`i- gverilec El Sordo, je prisko~ila na pomo~vetje izvirno obogati z likovno metaforo. Robertu Jordanu in skupini Pablovih gveril-Opozori na podobo trpljenja v oljni sliki cev, ki so na~rtovali razstrelitev mostu, da bi5 Salvadorja Dalija, ki z vizijami [panija frankistom onemogo~ili nadaljevanje ofenzi-nadrealisti~negasvetaponazarjagrozote ve na vojnem obmo~ju okrog Segovie.{panske dr`avljanske vojne. Tako v relativno ElSordoinnjegovaskupinasobililikvidiranipovr{nem odzivu bralec vendarle preseneti z po dolgotrajnem upiranju in obleganju, v ka-dolo~eno mero izvirnosti, ki daje slutiti, da je terem so fa{isti nadnje poslali letala. Pablovasporo~ilo romana razumel na na~in, kot ga 4 Odlomek, Ernest Hemingway, 1998: Komu zvoni. Ljubljana: Mladinska knjiga. 338–340. 244