Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
30. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
590-591
592-593
594-595
596-597
598-599
600-601
602-603
604-605
606-607
608-609
610-611
612-613
614-615
616-617
618-619
620-621
622-623
624-625
626-627
628-629
630-631
632-633
634-635
636-637
638-639
640-641
642-643
644-645
646-647
648-649
650-651
652-653
654-655
656-657
658-659
660-661
662-663
664-665
666-667
668-669
670-671
672-673
674-675
676-677
678-679
680-681
682-683
684-685
686-687
688-689
690-691
692-693
694-695
696-697
698-699
700-701
702-703
704-705
706-707
708
Simpozij OBDOBJA30 omogo~ajo nova spoznanja in ne pa samoRoman Komu zvoni je glede na ~as, v interpretacije posameznega literarnega dela.katerem ga je bral Hemingwayev sodobnik in Interdisciplinarnost naj bi omogo~ila mladimga bere dana{nji bralec, izgubil konkretno bralcem, da pridejo do zaklju~kov s pomo~joaktualnost ter pridobil na zgodovinskem in kriti~nega mi{ljenja. Bo`a Krakar Vogel je `eob~e~love{kem pomenu. Ob izidu je bilo to v svoji {tudiji Novej{i pogledi na pouk knji-sve`e napisano delo o pravkar kon~ani dr`av- `evnosti (1992) poudarila, da je namen izo-ljanski vojni, ob zavesti nove vojne, ki se je v bra`evalnega procesa tudi v tem, da {iriEvropi za~ela pol leta po zmagi fa{istov v funkcionalno knji`evno znanje. V procesu[paniji. ^eprav je v slovenskem prostoru literarne socializacije je to mo`no dose~i zprevod iz{el leta 1950, deset let za izvir- natan~nim branjem in ustrezno interpretacijonikom, je bila bli`ina vojne {e mo~no pri- literarnih besedil. sotna v zavesti ljudi, tako da je vzbudil zelo Pomembna disciplina, ki pogosto omo-pozitiven bralni odziv, kar ka`ejo tudi pogosti go~a poglobljeno razumevanje besedilnegakriti{ki zapisi o romanu. Nekateri kriti{ki sveta v literarnem delu, je zgodovina. Zgo-zapisi (Kozak 1952: 387) v romanu o {panski dovinska dejstva velikokrat predstavljajodr`avljanski vojni vidijo zrcalno podobo kontekst literarnemu besedilu, v katerem jimna~ina vojskovanja slovenskih partizanov. avtor vdahne `ivljenje oz. o`ivi `e pozabljeneDanes nekateri `e menijo, da je Komu zvoni svetove ali dogodke v razli~nih literarnihzgodovinski roman,1 ne ve~ aktualno `iv in oblikah. V pedago{kem procesu ima u~iteljkriti~en, ampak glede na dogajalni ~as – pri mladih bralcih mo`nost vzpostaviti zave-pripoved o minulih dogodkih pred dobrimi danje o medsebojni prepletenosti literarnesedemdesetimi leti (Barbari~ 2004: 65). zgodbe in zgodovinskih dejstev, pri ~emer vKoprimerjamo dru`beno situacijo v ~asu njih vzbudi `eljo po razumevanju konkretnihob izidu prevoda po drugi svetovni vojni z preteklih dogodkov, kar omogo~a globljidana{njim ~asom, je najbolj o~itna oddalje- bralni u`itek in raz{irja bral~evo znanje innost tematike o {panski dr`avljanski vojni, ki vedenje o svetu, o ljudeh in medsebojnih od- nosih.Dobropoznavanjezgodovinskihdana{njemu bralcu v veliki meri prepre~uje, dogodkov bralcu omogo~a bolje razumetida bi brez dodatnih informacij razbral, kaj aktualno dogajanje v svetu in mu pomaganatan~no se je dogajalo na fa{isti~ni in na oblikovati lasten pogled na dru`bo in posa-republikanski strani, {e manj so mu jasne meznika. V prispevku bomo sku{ali osvetliti,republikanske frakcije, o katerih roman nepo- kako so v slovenskem prostoru mladi bralcisredno govori. Pri tem lahko predpostavimo, skozi interdisciplinarni pristop pri obravnavida je prikaz konkretnih zgodovinskih in poli- HemingwayevegaromanaKomuzvonizazna-ti~nih razmer tista razse`nost romana, ki brez liprepletanje zgodovinskih in sociolo{kihposebne razlage ne more za`iveti, zato je za dejstev z estetsko strukturo besedila, kar se jesodobnega bralca to podro~je izziv, da se odrazilo v njihovem bralnem odzivu.seznani in pove`e zgodovinske in sociolo{ke 1 @anrska oznaka zgodovinski roman (Barbari~ 2004: 65) za roman Komu zvoni je vpra{ljiva, ker se ne opira na sodobno pojmovanje zgodovinskosti. Miran Hladnik (2009: 37) lo~i dva pojma: zgodovinski roman in ~asovni roman. Mejo med zgodovinskim in ~asovnim romanom dolo~i dogovor, da v ~asovnem romanu pripoved o preteklosti dolo~a avtorjeva posebna izku{nja tega ~asa, v zgodovinskem romanu pa ne. Za umestitev nekega besedila med zgodovinske romane je potrebna dolo~ena literarnozgodovinska vednost: avtorjeva rojstna letnica, njegova morebitna vpletenost v dogodke, o katerih poro~a ipd. Roman, ki govori o drugi svetovni vojni, je vojni roman, ~e ga je napisal nekdanji udele`enec ali avtor, ki je vsaj do`ivel ta ~as, zgodovinski roman je, ~e ga je napisal avtor, rojen po vojni in brez izku{enj tistega ~asa. Po tej definiciji je Komu zvoni vojni roman. 242