Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
27. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
590-591
592-593
594-595
596-597
598-599
600-601
602-603
604-605
606-607
608-609
610-611
612-613
614-615
616-617
618-619
620-621
622-623
624-625
626-627
628-629
630-631
632-633
634-635
636-637
638-639
640-641
642-643
644-645
646-647
648-649
650-651
652-653
654-655
656-657
658-659
660-661
662-663
664-665
666-667
668
prvem delu in posodobitev v drugem delu, torej strukturni enoti, katerih temeljna razse`nost je usmeritev v sedanjost. Pridigar vernikom najprej razlaga sveto- pisemski nauk, nato jim s posodobitvijo prika`e, kako naj opisanim na~elom sledijo v`ivljenju. ^eprav je pridigar usmerjen v sedanjost in vernikovo odzivanje, pa brez preteklosti ni mogo~e razumeti sedanjosti. Zato govornik z uporabo metafori~ne analogije prepri~uje poslu{alce, da odkrivajo nevidne podobnosti med dvema danostma. 4 Sklepne ugotovitve Obpostopnemugotavljanjunotranjih zakonitosti navezovanja na svetopisemsko predlogosmodobilivpogledvstrukturnozgradbo10Trubarjevepridige.Tashemaje zna~ilna tudi za tip sodobne pridige, v kateri razmerje med svetopisemsko pre- teklostjo in sodobnostjo temelji na pomenskih prenosih. To pomeni, da prehodi med sedanjostjo in svetopisemsko retrospektivopotekajo zaradi apriornegarazmerja vseh stvari do Boga. V ozadju je metafori~na analogija, saj se primerjava med preteklim in sedanjim opira na pomenski prenos. Trubarjeva pridiga se torej, tako kot sodobne pridige, giblje v shemi svetopisemske podobe sveta, ki je utemeljena z naukom in zgodbami Svetega pisma, in sodobne slike sveta, ki {ele s pogledom nazaj usmerja sodobnega ~loveka h kr{~anskemu `ivljenju. Trubar kot pridigar utemeljuje verni- kove izbire z modelom sveta, ki temelji na tradicionalni, zgodovinsko posredovani avtoriteti. Prav to nespremenljivo razmerje zagotavlja `anrsko strukturno identiteto Trubarjeve pridige in sodobnega pridi`nega diskurza ter hkrati strukturno identiteto protestantske in katoli{ke pridige. Literatura in viri ANDERON, James F., 1967: Reflections of the Analogy of Being. The Hague: Martinus Nijhoff. RISTOTELES, 1982: Poetika. Ljubljana: Cankarjeva zalo`ba. A BAHTIN, Mihail M., 1999: Estetika in humanisti~ne vede. Ljubljana: SH – Zavod za za- lo`ni{ko dejavnost. IZJAK, Aleksandra, 2005: Pridiga kot `anr. Ljubljana: Zalo`ba ZRC, ZRC SAZU (Zbirka B Linguistica et philologica 11). ANDLIN, Christopher N., BURTON, Clive J., LEATHER, Jonathan H., 1974: Doctor-patient C CommunicationSkills: Working papers 1–4. Lancaster. Univeristy of Lancaster, Depart- ment of Linguistics and Modern English Langauge. ESAR, Ivan, 1989: Funkcija opisa v slovenskih baro~nih pridigah. Aleksander Skaza, Ada C Vidovi~ Muha (ur.): Obdobje baroka v slovenskem jeziku, knji`evnosti in kulturi. Obdobja 9. Ljubljana: Univerza Edvarda Kardelja, Znanstveni in{titut Filozofske fakul- tete. 185–190. 10Termin strukturna zgradba je specifi~en za `anrsko analizo Hasanove in se nana{a na opis strukturnih enot na besedilni ravnini (Hasan 1984). OBDOBJA27 299