Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
27. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
590-591
592-593
594-595
596-597
598-599
600-601
602-603
604-605
606-607
608-609
610-611
612-613
614-615
616-617
618-619
620-621
622-623
624-625
626-627
628-629
630-631
632-633
634-635
636-637
638-639
640-641
642-643
644-645
646-647
648-649
650-651
652-653
654-655
656-657
658-659
660-661
662-663
664-665
666-667
668
macije za 21. stol. sta – poleg dejavnega stika z leposlovjem, temeljnega cilja metodi~negasistemacelovite oz. delne {olske interpretacije – inovativnost pouka in razumevanje knji`evnosti slovenske reformacije (kot osrednja u~en~eva spoznav- no-sprejemna dejavnost). Predstavljene bodo sodobne oblike u~enja in pou~evanja, npr. raziskovalno, izkustveno, problemsko-ustvarjalno u~enje, u~enje z odkriva- njem, sodelovalno skupinsko delo, ustvarjalno pisanje, igra vlog, vloga medijev (npr. televizije, radia, interneta) ipd. Razumevanje knji`evnosti slovenske reforma- cije spodbujata samostojno in usmerjeno branje (ustvarjalno, dejavno in {tudijsko), pogoj za take vrste branja in razumevanje prebranega pa je bral~eva ~ustvena, domi{ljijska in intelektualna vpletenost. Navedene bodo strategije, ki spodbujajo razumevanje. Po holisti~nem (celostnem) vzgojno-izobra`evalnem pristopu pridobivanje znanja terja, naj u~na sredstva, posebej pa {e u~benik, spodbujajo pridobivanje znanja z raziskovalno dejavnostjo in samoizobra`evanjem; imenujejo ga tudi u~enje z(a) razumevanje(m). Znanje je po takem didakti~noteoreti~nem pojmovanju obli- kovano v posameznikovih individualnih izku{njah, je torej `e konstruirano, obliko- vano. U~benik naj zato spodbuja sodelovalno (skupinsko) delo, u~itelj pa za obliko- vanjemmotivirajo~egau~negaokoljaterzdejavnimimetodamidelaustvarjapogoje za razvijanje u~en~evih sposobnosti in nadarjenosti (@bogar 2000: 56–59). Analiza vaj in nalog v srednje{olskih u~benikih za knji`evnost zadnjih treh desetletij bo pokazala, v kolik{ni meri so u~beniki za knji`evnost v polpretekli zgodovini tak{no vzgojno-izobra`evalno delo omogo~ali. Analiza je bila izvedena 4 znotraj analiti~ne mre`e, vpete v vertikalno (izbori) in horizontalno os (sestavi). Takovsakt.i.u~beni{kisestavtvorijo{tirje u~beniki (u~benik za 1., 2., 3., 4. letnik) 5 6 posameznega obdobja. Sestavi so slu`ili presoji informacijske vrednosti u~beni- kov; analiza zgradbe oz. u~benikovega koncepta bo pokazala, kak{na je razpore- ditev (literarnozgodovinska, tematska ipd.) in obseg snovi, kak{na je zunanja obli- kovanost ter splo{na opremljenost u~benika. Pregledali bomo tudi literarnovedni instrumentarij: bio- in bibliografski podatki bodo pokazali dele` literarnozgodo- vinskih informacij v u~beniku, razlaga neznanih besed in besednih zvez pa upo{tevanje naslovnikovih recepcijskih zahtev in sposobnosti ter jezikovno- slogovnovrednostu~benika.Slovar~ekknji`evnihpojmovinkazal(vsebinskega,tj. kazalo u~ne snovi, kazalo slikovnih prilog, stvarnega in imenskega kazala) pa razodeva dodatno strokovno opremljenost u~benika. U~benik Sloven{~ina I obsega 194 strani, razdeljen je na 10 poglavij, obravnava 43knji`evnih besedil. Snov je v prvem poglavju literarnoteoreti~na, ostala poglavja 4Izbore in sestave sem natan~neje preu~evala za potrebe magistrskega dela (poleg obdobja reformacije {e romantiko, moderno in sodobno knji`evnost, in sicer ob analizi izbranega dela posameznega reprezen- tativnega predstavnika posameznega obdobja; poleg Trubarja {e Pre{erna, Cankarja in Smoleta). 5Kakor jih je v svoji disertaciji za~rtala `e B. Krakar Vogel: obdobje pred usmerjenim izobra`evanjem (1975/76–1980/81), obdobje usmerjenega izobra`evanja (1981/82–1985/86), obdobje po usmerjenem izobra`evanju (1986/87–1995/96) ter obdobje prenove (po 1996/97). 6Prim. Prilogo 1. OBDOBJA27 277