Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
27. Obdobja:
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426-427
428-429
430-431
432-433
434-435
436-437
438-439
440-441
442-443
444-445
446-447
448-449
450-451
452-453
454-455
456-457
458-459
460-461
462-463
464-465
466-467
468-469
470-471
472-473
474-475
476-477
478-479
480-481
482-483
484-485
486-487
488-489
490-491
492-493
494-495
496-497
498-499
500-501
502-503
504-505
506-507
508-509
510-511
512-513
514-515
516-517
518-519
520-521
522-523
524-525
526-527
528-529
530-531
532-533
534-535
536-537
538-539
540-541
542-543
544-545
546-547
548-549
550-551
552-553
554-555
556-557
558-559
560-561
562-563
564-565
566-567
568-569
570-571
572-573
574-575
576-577
578-579
580-581
582-583
584-585
586-587
588-589
590-591
592-593
594-595
596-597
598-599
600-601
602-603
604-605
606-607
608-609
610-611
612-613
614-615
616-617
618-619
620-621
622-623
624-625
626-627
628-629
630-631
632-633
634-635
636-637
638-639
640-641
642-643
644-645
646-647
648-649
650-651
652-653
654-655
656-657
658-659
660-661
662-663
664-665
666-667
668
U~enci so bili z razli~nih {ol, imeli so razli~ne u~itelje, s ~imer smo kljub {tevil~ni skromnosti vzorca poskusili poskrbeti za njegovo raznolikost. Vpra{alnik je bil za vse enak, le da so imeli srednje{olci na koncu za dodatno nalogo {e prevod kratkega odlomka iz (obvezno obravnavanega) Trubarjevega besedila. Vpra{anja so se dotikala naslednjih problemskih sklopov: – poznavanje posameznih temeljnih podatkov o slovenski reformaciji, – povezovanje dejstev v celovitej{o sliko, aktualizacija pomena, medpredmetno povezovanje, medkulturna razgledanost, – kriti~no vrednotenje pomena znanja o reformaciji, – bralna zmo`nost, – refleksija pridobivanja znanja. 2 Preden predstavimo rezultate, na kratko ori{imo vsebine iz slovenske refor- macije, na katere so se opirala na{a pri~akovanja o znanju. Te so v okviru zahtev, ki jih vsebujejo veljavni u~ni na~rti v {olskem letu 2007/2008:5 Iz u~nega na~rta za devetletko (2004) lahko kot izobra`evalne cilje za zadnje tri- 6 letje za dobo reformacije izlu{~imo naslednje tri: – U~enec pozna in uporablja naslednje strokovno izrazje ter zna opisati literar- nozgodovinska obdobja in smeri (9. r.): pismenstvo, protestantizem, razsvet- ljenstvo, romantika, realizem, moderna (nova romantika). – U~enec pregledno pozna knji`evnike in njihova dela: Primo` Trubar, Ivan Can- kar, Josip Murn […] – U~enec navede poglavitne zna~ilnosti literarnih obdobij in smeri ter izbrane pred- stavnike in dela. (2004: 89.) Vsi, torej tudi na ni`jem nivoju, morajo poznati Trubarja, drugi pa {e pojem reformacije in opisati njegove zna~ilnosti. 5Gre za u~ne na~rte pred novo posodobitvijo, ki stopa v veljavo jeseni 2008, torej za u~ne na~rte iz ~asa kurikularne prenove 1998/99. U~ni na~rt Sloven{~ina. Program osnovno{olskega izobra`evanja. Zavod RS za {olstvo, Ljubljana 2004. (2. natis); U~ni na~rt za predmet Sloven{~ina v gimnazijah. Zavod RS za {olstvo, Ljubljana 1998 (enako za srednje strokovne in tehni{ke {ole). 6Polkrepki tisk pomeni, da morajo to snov poznati vsi, tudi u~enci na osnovni oz. ni`ji ravni. OBDOBJA27 231