Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Sporazumevalni prag za slovenščino:
Download
Download Page
Download Right Page
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280
5 Predgovor Sporayumevalnemu pragu ya sloven[;ino J. L. M. Trim Y velikim veseljem poydravljam iyid Sporayumevalnega praga ya sloven[;ino. Yasnova spo- rayumevalnega praga se je yadnjih trideset let rayvijala kot skupni model opisa u;enja jeyika po Evropi. Rayvija se [e naprej, y delom rayli;nih dr/avnih in regionalih skupin, ki se ukvarja- jo y mislijo, kako kar najbolje prirediti temeljno yasnovo in odgovorno poskrbeti ya to, da se njihovega jeyika lahko nau;ijo govorci drugih jeyikov. {tevilo evropskih jeyikov, velikih in ma- lih, obravnavanih na ta na;in, se s slovensko in romunsko veryijo pove;uje na 24 in pokriva vse jeyikovne dru/ine v Evropi. Ne le germanske, romanske, balto-slovanske, keltske in gr[ke veje indoevropske dru/ine< tudi ya ugro-finske, semitske in baskovske jeyike se je iykayalo, da so primerni ya opis po istem modelu. Model namre; iyhaja iy splo[ne potrebe po sporayume- vanju v rayli;nih opravilih vsakdanjega /ivljenja in [ele nato pojasnjuje, kako se to dose/e na rayli;ne na;ine y rayli;nimi jeyikovnimi iyrayili, ki jih ya ta namen uporabljamo. Vsaka ekipa se je dela lotila s kriti;nostjo. Nikoli ne gre ya dobesedni prevod /e obstoje;e veryije. Vsaka veryija je sicer priredba istega temeljnega modela, prilagojena pa je posebnostim posameyne- ga jeyika in kulture. Vpeljane so bile /e [tevilne novosti, vklju;no s temeljito prenovo modela v iydaji Threshold Level 1990. Delo se je nadaljevalo, in nove ekipe so imele na voljo vse /e iydelane veryije, kar jim je ponujalo rasto;o yalogo iyku[enj, na katero so se lahko naveyovali pri svojem premisleku. :estitke gredo ekipi Centra ya sloven[;ino kot drugituji jeyik Filoyofske fakultete Univerye v Ljubljani y vodjem dr. Markom Stabejem ya na;in, kako so sledili tem na;elom. Po skrbni do- lo;itvi ciljne publike ([tudentje, ljudje nekaterih poklicnih dejavnosti, obiskovalci in Slovenci, /ive;i v tujini), njenih sporayumevalnih potreb in sporayumevalnih situacij, se v ekipi niso loti- li le obi;ajnih funkcij ter splo[nih in posebnih pojmov, temve; so se [e posebej posvetili spora- yumevalnim vyorcem, procesu u;enja, pa tudi slovni;nim, slovarskim in glasovnim lastnostim sloven[;ine. Verjamemo, da se bo Sporayumevalni prag ya sloven[;ino iykayal kot dragocen vir ya u;enje, pou;evanje in usvajanje sloven[;ine in njene rabe v vsakdanjem /ivljenju ya vrsto let. Yahvala gre tudi Ministrstvu ya [olstvo, ynanost in [port Republike Slovenije ya moralno in finan;no podporo projektu, [e posebej pa gospe Ydravki Godunc ya njeno predanost in yavyetost pri pobudi in koordiniranju projekta.