Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Sporazumevalni prag za slovenščino:
Download
Download Page
Download Right Page
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280
SPORAYUMEV21 ALNI CILJI – dru/ba, politika, gospodarstvo, – okolje in vreme, – jeyik, – (gl. tudi Posebni pojmi). 3 Govorci so sposobni rayumeti smisel (in relevantne podrobnosti) yapisanih ali govorjenih besedil, ki imajo naslednje yna;ilnosti> – so v yveyi situacijami, navedenimi v 1. to;ki ali s temami v 2. to;ki tega poglavja, – imajo jasno vsebinsko in oblikovno ygradbo, – informacije v besedilu so podane ve;inoma neposredno, – rayumevanje ve;inoma ni poveyano s podrobnim poynavanjem slovenske kulture in tradicije (govorci naj poynajo evropski civiliyacijski okvir), – (yapisana besedila) so natisnjena, ;e je potrebno, opremljena in oblikovana y naslovi, odstavki, ilustrativnim gradivom, – (govorjena besedila) so govorjenapredvajana y minimalnimi akusti;nimi motnjami, jasno in v hitrosti, ki je manj[a kot normalna. 4 Vyveyi s 1. in 2. to;ko tega poglavja so govorci seynanjeni y ustreynimi vedenjskimi vyorci, npr.> – y nejeyikovnimi> telesni stik (rokovanje, poljubljanje, dotikanje Ÿ), pomeni najpogostej[ih kretenj in mimike, – y jeyikovnimi> iyrayi, s katerimi pritegnemo poyornost, naslavljanje ljudi (nayivi, vljudnostni iyrayi), prilagajanje glede na formalni ali neformalni govorni polo/aj (tikanje in vikanje), menjava vlog (ya;eti pogovor, nagovoriti sogovorca oy. pritegniti sogovor;evo poyornost, prositi ya besedo, vydr/evati pogovor, prekiniti ali kon;ati pogovor, dati besedo), – (gl. tudi Sporayumevalni vyorci in Sociokulturna ymo/nost). 5 Vyveyi s 3. to;ko ynajo govorci kot bralci in poslu[alci uporabljati ustreyne strategije, npr.> – raylo;evati bistveno od manj bistvenega, – raylo;evati med dejstvi in komentarji, – prepoynati relevantne informacije (to lahko vklju;uje tudi prepoynavanje naslovnika, avtorjevih stali[; in njegovega namena in na podlagi neposredno podanih informacij sklepanje o vsebini), – v yapisanem besedilu iykoristiti kot klju;ne naslove, ilustracije, tiskarske oyna;be (kot krepki, po[evni, pod;rtani tisk, delitev na odstavke)< v govorjenem besedilu pa glasovne lastnosti, npr. mesto stav;nega poudarka, smiselne premore, vi[ino in jakost glasu.