Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Sporazumevalni prag za slovenščino:
Download
Download Page
Download Right Page
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280
168 12 U;enje jeyika Sporayumevalni prag je cilj, ki iyhaja iy predvidljivih sporayumevalnih potreb dolo;ene ciljne skupine govorcev. Poti do cilja so rayli;ne, iyku[nja u;enja pa presega ygolj usvajanje posa- meynih jeyikovnih vsebin. Vyporedno s procesom u;enja potekajo drugi procesi, ki na govor- ce vplivajo na rayli;ne na;ine> u;enje jeyika je yanje lahko u/itek, lahko pa jim, nasprotno, predstavlja hud psihi;ni napor, vpliva lahko na njihovo motivacijo in samoyavest ter na doje- manje sveta, ki jih obdaja. Poyitivni in negativni u;inki ve;inoma ne iyhajajo iy u;nih vsebin in ciljev samih, ampak so najve;krat posledica oblike in na;ina podajanja jeyikovnih vsebin. Eden iymed na;inov, kako u;itelji in na;rtovalci gradiv lahko poyitivno vplivajo na proces u;enja SPS-govorcev, je, da jim omogo;ijo vpogled v proces u;enja in da utrjujejo yavedanje tega procesa. Strokovnjaki s podro;ja psihologije u;enja /e vrsto let dokayujejo, da je u;enje y vpogledom v u;ne cilje (tudi kratkoro;ne), metodiko in strategije u;enja bolj u;inkovito in da usvojene enote dlje ;asa ostanejo v spominu kot pri u;enju brey vpogleda. Poleg tega je spretnost Úynati se u;iti… lahko neprecenljive vrednosti ya govorce pri nadaljnjem u;enju> nji- hove individualne sporayumevalne potrebe se seveda bolj ali manj raylikujejo od potreb, predvidenih ya fiktivnega povpre;nega govorca, ya neodvisno funkcioniranje v tem smislu pa se morajo jeyik ynati u;iti. To pomeni, da je treba govorce spodbujati in usposabljati, da bodo postopoma prevyeli nadyor nad svojim u;enjem. Spoynavanje tehnik in na;inov u;enja ne bi smelo biti le stranski produkt procesa u;enja, ampak njegov temeljni sestavni del< tovrstno ray- vijanje avtonomije govorcev sodi med temeljne cilje komunikacijskega procesa, kakor ga je privyel Svet Evrope> Sporayumevalni prag mora govorce usposobiti, da se ymorejo in ho;ejo spopadati s sporayumevalnimi situacijami y vsemi jeyikovnimi vsebinami, viri in strategijami, ki jih poynajo, da si upajo tvegati napake, da so pripravljeni sprejeti pomo; bolj iyku[enih go- vorcev in da so se sposobni sistemati;no u;iti iy iyku[enj. Del cilja je tudi, da govorci aktivno i[;ejo prilo/nosti ya take iyyive, npr. pogovor y rojenimi govorci, in da iykori[;ajo mo/nosti, ki jih ponujajo radio, televiyija in avtenti;na pisna besedila (;asopisi ipd.). Vpogled v u;ni proces bi moral biti vklju;en med cilje Sporayumevalnega praga ne le kot do- datek, ampak kot cilj, ki se ga da dose;i y na;inom in obliko podajanja jeyikovnih in pragma- ti;nih vsebin, y vajami, pa tudi s spodbujanjem individualnih iyku[enj govorcev pri u;enju je- yika. Sestavine vpogleda v u;ni proces se da opisati v obliki u;nih ciljev, vendar se je treba ob tem yavedati, da gre ya precej[njo mero posplo[evanja, ki pu[;a veliko prostora ya konkretne realiyacije u;nih dejavnosti posameynih govorcev y rayli;nimi u;nimi stili. 1 Sestavine rayumevanja u;nega procesa 1.1 U;ni cilji in potrebe SPS-govorci – se yavedajo svojih sporayumevalnih potreb< – vedo, kateri u;ni cilji so jim ponujeni< – ynajo oceniti, v kolik[ni meri so ponujeni u;ni cilji relevantni ya njihove potrebe< – ynajo identificirati sporayumevalne potrebe, ki jih s ponujenimi u;nimi cilji ne bodo pokrili< – ynajo v ustreynih virih poiskati in se nau;iti uporabljati iyraye, ki ustreyajo