Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Sporazumevalni prag za slovenščino:
Download
Download Page
Download Right Page
Pojdi na
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280
SPORAYUMEV139 ALNE DEJAVNOSTI v poglavju Kompenyacijske strategije. Pri;akujemo, da sporayumevanje na tej stopnji, ;e so iypolnjeni ygoraj navedeni pogoji, ni moteno y neprestanim preverjanjem rayumevanja. b)V enosmernem sporayumevanju prek rayli;nih tehni;nih sredstevnaprav naj bi rayumeli – posebne, ya SPS-govorca pomembne informacije po yvo;niku (npr. na /eleyni[ki, avtobusni postaji, v trgovinah Ÿ), po telefonu (avtomatski odyivniki) in poyive ustreynih uradnih oseb (policista, osebja na letalu Ÿ), – v radijskih in televiyijskih oddajah naj bi prepoynalirayumeli iskane informacije (npr. vremensko napoved, obvestila o prometu na cestah, oglase, turisti;ne informacije, [portne reyultate Ÿ). To pomeni, da so SPS-govorci vajeni avtenti;nih besedil, da imajo ya dolo;ene, yanje yanimive teme receptivno [ir[o besedilno ymo/nost in da ynajo ustreyno uporabljati t. i. Úpomo/no… leksiko (npr. tujke, besede iy svojega J1 ali drugih jeyikov, ki so sloven[;ini sorodni), obvladajo osnovna pravila besedotvorja – iypeljanke in ylo/enke iy ynanih besed. 3.2 Govorjenje SPS-govorec naj bi bil ymo/en spontano, preprosto, rayumljivo in situaciji primerno (tudi po telefonu)> – iyrayiti svoje potrebe, /elje, namene, iyku[nje, mnenja, po;utje in ob;utke, – se odyvati na predvidljive kratke poyive sogovorca, – se dejavno udele/itivklju;iti v pogovor o vsakdanjih temah (dati ustreyne informacije, iyrayiti svoje mnenje ipd.), – ;e je potrebno, prositi sogovorca ya pomo; v primeru pomanjkljivega besednega yaklada, ga prositi, naj govori po;asneje inali raylo;neje, naj ponovi ali pove druga;e. Poudariti je treba, da na tem mestu ni mogo;e natan;no opredeliti ymo/nosti govorjenja SPS-govorca. Tudi pojma Úrayumljivo… in Úprimerno… sta tu uporabljena pro/no. Najva/neje je, da se sporayumevanje uresni;i in da je govor;ev namen iyra/en. Slovni;na pravilnost ya uspe[no sporayumevanjesporayumetje ni obveyna< to je lahko uspe[no kljub odstopanju od slovni;ne norme. Tudi ya spontani govor J1-govorcev so yna;ilni napa;ni ya;etki, te/ave s formulacijo, samokorekcija itd. Sporayumevanje s SPS-govorcem naj bi teklo kljub njegovim neslovenskim yna;ilnostim v iygovoru, slovni;nim napakam in uporabi nepri;akovanih neobi;ajnih iyrayov. Ya u;inkovito sporayumevanje je pomembneje od slovni;ne pravilnosti to, da yna SPS-govorec spretno uporabiti [e tako majhno in pomanjkljivo jeyikovno ynanje. Uspe[nost sporayumevanja je seveda te/ko iymeriti in opredeliti, namen SPS tudi ni ponuditi tipologije napak, ki bi lahko vodila v nesporayume. Dva kriterija pa je mogo;e upo[tevati> SPS-govorec naj bi bil rayumljiv (govoril rayumljivo) brey posebnih te/av in njegov sogovorec naj ne bi nenehno preverjal rayumevanja ali (ne)potrpe/ljivo ;akal na konec njegovega govornega prispevka.