Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 42_listanje:
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426
Simpozij OBDOBJA 42 največkrat zgolj začasno odvržena in ne gre za posameznikova trdna, funkcionalna in dalj trajajoča središča. Temo identitete in umetniškega ustvarjanja povezuje Nina Zdouc; o tem, da je svojo identiteto navsezadnje le našla, in sicer v umetniškem ustvarjanju, pričata naslov njene zbirke Ko ne pišem, me ni ter naslov in sklep pesmi Pišem, torej sem. Sicer gre v preostalem delu zbirke za svojo identiteto še iščoč množinski lirski subjekt. Največkrat gre za mlade, ki so zaradi svojega iskateljstva negativno označeni – so »kot odtrgan košček papirja / ki leti po zraku« (Ideja, Zdouc 2012: 20), povsem brez hrbtenice in polni vprašanj o svojem bistvu. Izrazito distanco lirskega subjekta do samega sebe je zaznati tudi v pesmih Verene Gotthardt (2013: 53), npr. v pesmi Moj jaz!: »Na tleh je ležal razbit moj jaz. / […] / Moj stari jaz je zbledel. / Ne spoznam ga več.« Ob identitetnih vprašanjih lirski subjekt občuti nezadovoljstvo s samim seboj, v njem se prebuja neizpolnjena želja postati nekdo drug (»Postala bi lahko / drug človek. // Človek / brez / misli« (Le eno sekundo, Gotthardt 2013: 11)), spet drugič je identitetno tako neopredeljen, da sploh ne loči med seboj in drugimi: Mi smo boljši od drugih. V to verjamemo. Kako pa vemo, kdo smo mi in kdo so drugi? (Mi in drugi, Gotthardt 2013: 47) Ko subjekt vendarle najde svoj »jaz«, mu pot prekriža sodobna družba, ki človeka nagovarja k ukalupljanju in slepemu sledenju družbenim normativom – pesniki se ji zoperstavijo z razgaljanjem njenih paradoksov. Lirski subjekt se denimo sprašuje, »[k]ako naj smo / kar nismo / če pa smo / kar smo« (Kako, Zdouc 2012: 13), pesem Svoboda protestno in ironično poziva: »Bodi, kar si, / a ne razmišljaj / s svojo glavo« (Pestotnik 2016: 18). S tem je prikazana navidezna spodbuda družbe za krepitev lastne, individualne identitete, pri čemer pa mora biti ta vendarle znotraj okvira sprejemljivih identitet. A zvestoba samemu sebi, kot piše Nina Zdouc, tudi v tej družbi ostaja pozitivna vrednota: v mojih očeh je heroj samo da slišim […] da je da je bil in da vedno bo to kar je in ne drugačen (Bojevnik, Zdouc 2012: 9) 290