Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 42_listanje:
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426
Simpozij OBDOBJA 42 17 izbranega idioma. Kot smo že ugotovili, lahko zapis avtoričine ljubljanščine izhaja iz vsaj dveh dejstev: neraziskanost ljubljanščine ter heterogenost ljubljanščine in njena manjša modiifciranost v neformalnem položaju. Tema dodajamo še spremenjene družbeno politične okoliščine, kar z vidika interdisciplinarnosti podkrepi tudi 18 gledališka kritika, ki projekt Sedem dni vrednoti celostno (besedilo in uprizoritev). – V uprizoritvi so predstavljene generacijsko in statusno reprezentativne vsebine, »ki sevajo univerzalnost izkustev, dosegajo efektivno moč prepoznavanja in identiifkacije« (Arhar 2019: 28), – »spremljamo globalno situacijo in usode posameznikov, ki se ne morejo izviti stanju sveta« (Bogataj 2019: 1415), – podobno kot v nekaterih predhodnih projektih so tudi pri tem prikazane zasebne podobe makrodružbenih problemov (Vidali 2019: 16). Naklonjenim kritikam, ki poudarjajo univerzalnost in globalnost zgodb in problemov slehernika, dodajamo še manj naklonjeno, v kateri pa izbrane formulacije še dodatno podpirajo tezo o ustreznosti izbranega idioma Katarine Morano. Kritik Radia Študent zapiše, da »[p]rizori orisujejo posplošene imaginarne slehernike, ki pravzaprav ne obstajajo«, in da je material »predelan do točke splošnosti in deluje kot znak« (Oleami 2019). 4 Zaključek Uprizoritev Sedem dni nadaljuje delo ustvarjalnega dvojca in ga nadgrajuje, politično tematiko pa povezuje z osebnimi usodami slehernika. Vzpostavlja nov tip odrskega govora, ki je vezan na mestni govor: a) prvi je že utemeljen in je podprt z raziskavo jezikoslovnih značilnosti določene skupine iz določenega govornega okolja (ta ustreza uprizarjanju realističnih iger); b) drugi pa je bil vzpostavljen s projektom Sedem dni in je pojmovan kot govor, ki je splošen za skupino dramskih oseb, ki nastopajo v družbeno angažiranih uprizoritvah. Viri in literatura ARHAR, Nika, 2019: Katarina Morano, Žiga Divjak: Sedem dni. Dnevnik 23. 9. 2019. 28. BLAŽIČ, Miha, 2019: Kdo je zares kriv za naše probleme? Katarina Morano, Žiga Divjak: Sedem dni. Gledališki list MGL (2019/2020, št. 1). 7–11. BOGATAJ, Matej, 2019: Na obeh straneh kletke. Sodobnost X/83. 1413‒1417. KRIŽAJ, Majda, 1994: »Pisál bi radi usi slikarji …«. Wolfgang Bauer: Change. Gledališki list SNG Drama Ljubljana (1993/1994, št. 8). 149. KRIŽAJ, Majda, 1996: Indiskretni šarm perverzije. David Mamet: Seksualna perverzija v Chicagu. Gledališki list SNG Drama Ljubljana (1996/1997, št. 3). 11–12. 17 Da je avtorica zapisa te ljubljanščine samo Katarina Morano, ne pa tudi Žiga Divjak, lahko sklepamo iz trditve Divjaka, da ima Morano »izjemen talent, da te besede zvenijo, kot da prihajajo z ulice« (Tratnik 2023). 18 Tudi strokovne žirije so nagradile delo igralcev: za vse vloge v uprizoritvi Sedem dni je Jette Ostan Vejrup prejela nagrado Sklada Staneta Severja (2020) in nagrado Prešernovega sklada za premierne vloge v zadnjih treh letih (2022); Matej Puc pa je prejel Dnevnikovo nagrado (2020) in Borštnikovo nagrado za igro (2021). 253