Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 42_listanje:
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426
Simpozij OBDOBJA 42 (Švab 2019: 13). Fiktivni liki tako niso v resnici ifktivni, izmišljeni, ampak so še kako polnokrvno prisotni v vsakodnevni realnosti. Nika Arhar meni, da je v primerjavi s prejšnjimi deli dvojca ustvarjalcev v uprizoritvi Sedem dni »prepletenost osebnega in družbeno-političnega manj poudarjena« (Arhar 2019: 28), s čimer se strinja tudi Matej Bogataj, ki to uprizoritev loči od prejšnjih, ki so bolj sodile v polje političnega gledališča (npr. 6, Hlapec Jernej); pri tej gre bolj za »vpogled v usode posameznikov, ki jim svetovne razmere onemogočajo, da bi polno zaživeli« (Bogataj 2019: 1415). Zgodbe so izbrane tako, da so izkušnje univerzalne in ne veljajo le za posamezno osebo, z vsaj kakšno od njih se lahko poistovetijo skoraj vsi gledalci. Bogataj (prav tam) dodaja, da »spremljamo globalno situacijo in usode posameznikov, ki se ne morejo izviti stanju sveta«. V zgodbah najprej spoznamo usodo mladega para, ki išče stanovanje zase in za svojega nerojenega otroka, a se rešitev vse bolj izmika. V komičnem prizoru delavec, našemljen v kostum krave, doživlja živčni zlom na stranišču, uničen od usode dolgoletnega slabo plačanega dela. Sledi monolog prekarnega delavca, ki je od dela preobremenjen, na robu zmožnosti, brez prijateljev, pravzaprav brez življenja v prostem času. Sledi zgodba starejšega brata in sestre, nato pa družinski izlet mlade družine, v kateri sta starša preobremenjena od banalnih dnevnih dogodkov, zaradi česar se izlet konča s konlfiktom. V uprizoritvi dobro funkcionira preplet osebnih zgodb in družbenega konteksta, v katerem potekajo, oboje pa je povezano s humorjem in ironijo. Pomembno se zdi, da omenjene družbeno angažirane teme slovensko institucio- nalno dramsko gledališče v obliki uprizoritev posreduje družbi, s čimer dosega in nagovarja širše občinstvo. Ne gre le za uprizoritve v gledališčih, ki se tradicionalno bolj ukvarjajo s političnimi tematikami (npr. SMG), ampak tudi za druga institucionalna gledališča (npr. MGL in SNG Drama Ljubljana). Predstave so dobro obiskane, kritiško pohvaljene, predlagane za nagrade in tudi nagrajene; enako velja za besedila predlog. Če omenimo le projekt Sedem dni, vidimo, da je bila uprizoritev uvrščena v tekmovalni program 55. Festivala Borštnikovo srečanje, besedilo pa je bilo nominirano za nagrado Slavka Gruma na 50. Tednu slovenske drame. V obrazložitvi nominacije slednje komisija zapiše: Sedem dni je minimalistično spisano besedilo, s pomenljivimi premolki […]. V bese- dilu, ki ponuja družbeni prerez skozi generacije, izgubljajo vsi, svet se kaže kot prostor postopne degradacije. Kljub temu pa v atmosferah in karakterizaciji natančno izpisano besedilo ni brez humorja in ironije že pri izbiri tem, ki jih načenja, niti pri spretnem izpisovanju replik, ki so ozemljene in kar najbolj podobne verističnemu govoru. Sedem dni predstavlja prerez današnje družbe in poskuša biti pri naboru tem in motivov čim širši, da bi se toliko bolj pokazalo stanje na potrošništvo, brezbrižnost in posameznikovo nemoč obsojenega sveta. 249