Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 42_listanje:
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426
Simpozij OBDOBJA 42 liki, s katerimi se je srečeval in ki mu očitajo njegova slaba dejanja. Na posest pridejo rubežniki in ..., ki je vse požrl, jo mora zapustiti, zato je ponovno postavljen v isti položaj kot na začetku dramskega besedila: lačen je v gozdu in išče lisičke, pogreje pa ga medved, ki ga sreča. Za razliko od primera v drami drugič, kjer reklamni diskurz vdira v monolog dramske subjektke in ga prekinja od zunaj, je v delu Žrelo ta diskurz neločljivo povezan s siceršnjim diskurzom lika in je torej del njegove identitete, ki se napaja iz materialnih dobrin, ki jih kopiči. Gre za vdor kapitalističnih vrednot v jedro posameznika – ena od tematik tega dramskega besedila je namreč iskanje identitete, ki jo je lik brez imena izgubil. 5 Razpad občinstva na individualne posameznike Vse se je začelo z golǎzem iz zajčkov je monološko delo Varje Hrvatin, ki vsebuje avtobiografsko zgodbo o njenem življenju. Samopripoved v prvi osebi je sestavljena iz več različnih izbir, ki od točke do točke usmerjajo dogajanje, kar pomeni, da ima zgodba več različnih možnih potekov. V besedilu najdemo družbenokritične temati- zacije otroškega dela, revščine in lakote v globaliziranem svetu, ob tem pa subjektka izpostavlja, da jo je okolje učilo, da mora o teh temah molčati: Praskanje // ... // deklica s polomljenimi prsti za ogromnim šivalnim strojem šiva kavbojke. Šklepetanje // ... // prašiček ujet v žico električne ograje in piščanci v ozadju kričijo. Škripanje // ... // shiran deček z napihnjeni trebuhom inhalira lepilo in halucinira. Piskanje // ... // gospod s povzdignjeno roko gradi zid, ki ga obdaja z žico. Škrtanje // ... // fant s slušalkami v ušesih in puško v rokah strelja po nedolžnih. Lomljenje // ... // punčka zaprta v kleti skozi špranjo zapahov išče pot domov. /…/ Hreščanje // ... // mama gleda moža, ki beži na kopno, in otroke, ki se utapljajo v morju. (Hrvatin 2020: 14) Besedilo pripoveduje tudi o subjektkinem življenju z vidika krivde, npr. o njenem odporu do mesa pri enajstih letih, zaradi česar so jo krivili, in o zbadanju sošolcev, ker se je njen oče preimenoval, pa tudi o prvi ljubezni, Žigi, ki pa se je končala, ko je fant zaradi predoziranja z drogo pristal v psihiatrični bolnišnici, za kar so njegovi prijatelji krivili njo. Z različnimi izbirami besedilo ponuja tudi razne poteke subjektkinega življenja, ki jih med danimi možnostmi izbira bralec oz. gledalec. Ta pripovedna ploskev se premenjuje z drugimi, npr. z domišljijskim dialogom Črne lilije in Luninega krajca. Tako bralna kot tudi morebitna gledališka izkušnja, ki jo predpostavlja besedilo Varje Hrvatin, je drugačna, saj ni pisana z mislijo na tradicionalno odrsko upodobitev. Skupnost gledalstva razpade in gledalce oz. bralce ločuje na individualne posameznike, ki vsak po svoje doživljajo njeno delo prek lastnih izbir. Uprizoritev iz leta 2019 je denimo potekala prek mobilnih telefonov posameznikov, ki so s skeniranjem QR kod prosto hodili po prostoru in s tehnologijo sami ustvarjali lastno pripoved. Kot opozarja Erica Fischer-Lichte (2008: 88), je skupnost akterjev in gledalcev vselej proizvedena po določenih estetskih načelih in jo njeni člani vedno izkusijo kot družbeno realnost. Omenjena poteza dela Vse se je začelo z golǎzem iz zajčkov torej opozarja na razgradnjo klasične skupnosti gledališke 236