Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 42_listanje:
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426
Simpozij OBDOBJA 42 4 Vdor reklamnih oglasov v tekste Na sodobno dramatiko mediatizirana kultura vpliva med drugim tako, da dramsko strukturo zaznamujejo besedilna tkanja citatov (Toporišič 2018: 50). V nadaljevanju prispevka opazujemo, kako dramsko formo v dveh sodobnih besedilih slovenskih avtoric zaznamujejo vdori reklamnih besedil za različne izdelke, ki se pojavljajo med dramskimi replikami. Gre za deli drugič Simone Semenič in Žrelo Žanine Mirčevske. 2 Monološki performans Simone Semenič drugič je drugi del trilogije Žrtve, ki jo 3 je avtorica začela s t. i. besednim solom z naslovom jaz, ̌zrtev. Besedilo pripoveduje o zadnjih letih življenja avtorice, njenih zdravstvenih težavah, skrbi za zdravje in drugih osebnih temah. S formalnega vidika so v tem besedilu novost besedilni elementi opisov izdelkov, ki spominjajo na reklamne navedbe na letakih ali v spletnih oglasih in prekinjajo siceršnji avtobiografski diskurz. Dramsko strukturo tako zaznamuje destabilizacija temeljnih pojmov teorije drame, ki je tudi sicer značilna za avtoričino delo (Pezdirc Bartol 2017: 117). Delo je razdeljeno na tri osrednje govorne 4 ploskve: avtobiografski del je razdeljen na monolog, ki je izpisan konvencionalno v smislu izrečenih replik, in ležeče zapisano didaskalično besedilo, nekakšen notranji monolog, ki obsega protagonistkine misli, medtem ko so oglasna sporočila zapisana ležeče in v oklepajih. Samoizpoved navaja, da avtorica zaradi svojih zdravstvenih težav izrazito skrbi za svoje zdravje, ter izpostavlja, da se ukvarja s športom in zdravo je, ob tem pa se v besedilu pojavljajo vdori navedb nazivov izdelkov in njihovih cen, kar opozarja na to, da v skrbi za lastno zdravje ne more uiti različnim produktom. Podobno na kapitalistično realnost časa opozarja tudi reklamni zapis, ki se nanaša na kontekst odrskega dogajanja ob zaključku besedila: dahnem hvala, dahnem, jaz megǎzrtev luč na odru ugasne zaploskaš […] vstanem in se poklonim v svoji prekrasni zlati svileni aidan mattox obleki (aidan mattox sequined cold-shoulder dress – 217,80 evr) v svojih prekrasnih zlatih badgley mischka sandalih (badgley mischka Women’s landmark II dress sandal – 170 evr) hostesa mi prinese vrtnico tudi prekrasno (rdeča vrtnica sorte red naomi na 60 centimetrskem peclju – 3 evr) (Semenič 2017: 53) 2 Simona Semenič v dramskem besedilu 24ur uporabi podoben postopek, le da v replike dveh parov likov vdirajo »spam« elektronska sporočila, ki skušajo bralca prepričati v nakup različnih produktov ali mu predstaviti določena (navadno neresnična) dejstva. 3 Če je performans jaz, ̌zrtev izvajala Simona Semenič, ki je govorila o lastnem življenju, predvsem o zdravstvenih in drugih težavah, pa so besedilo dela drugič prek mikrofona brali posamezniki v publiki, ki so si medsebojno podajali tekst, medtem ko je Simona Semenič sedela na odru pred publiko. 4 Za pisavo Semenič sta med drugim značilni polifonija raznolikih govornih ploskev in nenehno plastenje epistemologij različnih diskurzov (Pori, Marek 2019: 60). 234