Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 42_listanje:
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426
Simpozij OBDOBJA 42 ki se odmika od prikazovanja sveta kot koherentnega in ga zaznamujeta nekoherentnost ter fragmentarnost (Lehmann 2003: 47, 101–102). Gre za sodobne kritične uporabe dramske oblike, v katerih najdemo različne dekonstrukcije ustaljene dramske forme (Poschmann 2008: 100). Sodobno dramsko formo po opažanju Tomaža Toporišiča (2018) zaznamujejo heterogene, pa tudi pomensko in medijsko odprte strukture, poleg tega je diskurz v teh besedilih ločen od subjekta, osebe pa postajajo zgolj nosilci diskurzov (Toporišič 2007: 88). V prispevku tako izpostavimo primere dramske forme, ki implicira hierarhične družbene strukture v sodobnem kapitalizmu: primere krožne dramske strukture, vdor drugih diskurzivnih ravni med dramske replike in formo, ki vpliva na razpad skupnosti gledališke publike na ločene posameznike. 2 Krožna dramska struktura za prikaz brezizhodnosti V drami Naše skladišče Tjaše Mislej spremljamo pogovore skladiščnih delavk v veliki trgovski verigi, ki na police nenehno zlagajo novo blago in skoraj nimajo prostega časa. Z navidez banalnimi replikami delo prikaže njihovo hrepenenje po drugačnem življenju in željo po uporu proti sistemu, ki pa se nikoli ne uresniči. Med drugim dramsko besedilo tematizira vpliv množičnih medijev na zaviranje družbenih sprememb v kapitalizmu in neskladja med željami dramskih likov o njihovem življenjskem poteku ter realnostjo. Dramske osebe se z delom v skladišču ne identiif- cirajo, meje med njihovim zasebnim in delovnim časom ni, njihovo življenje pa predstavlja le neznaten del ogromne korporacije, kot kaže naslednji odlomek: EVELIN: Ker sem se prva javila. Jaz sem Evelin. Evelin mi je ime in sem pevka. (Vera se zarězi.) Ja, pevka sem, a prav? Zraven tega sem tudi plesalka in lahko sem tudi igralka, če hočem. (Vera se še bolj rězi.) Ja, v redu! Trenutno delam v skladišču! Ampak samo začasno, dokler ne najdem boljšega! VERA: Kar sanjej, punči. Ampak veste, kako gre … Sanja svinja kukuruz! Haha. […] EVELIN: Tako je ogromna, da ženske v njej rojevajo otroke, medtem ko čakajo na kruh, moški si morajo na novo obriti brade, starci se poslavljajo in odhajajo na oni svet … SUZI: Ne, tista boljša beseda … Kako že gre? Tista beseda … MARIA: Hipermegamarket? SUZI: To, ja! EVELIN: Sem Evelin in delam v skladišču. Ampak ne bom več dolgo. Ne bom se zataknila tukaj kot nekatere, a ne? VERA: Si končala? Začni zlagat, konzerve se ne bodo same zložile gor. SUZI: Petdeset škatel rdečega ifžola za zložit! MARIA: Država uvoza: Čile. SUZI: Ta ifžol je videl več sveta kot jaz. EVELIN: Vsaka peška je vidla več sveta kot ti. SUZI: Ko bom odprla svojo cvetličarno, bom pa hodila na razstave cvetja. VERA: Boš, boš. Seveda boš. To je Suzi in že osem let dela v skladišču trgovine. EVELIN, MARIA, SUZI: Hipermegamarketa! EVELIN: Suzi špara denar za cvetličarno. Sovražim vrt in zemljo in polže. (Mislej 2020: 861–862) 232