Eng
lish
Kontakt
Išči
Meni
Tečaji za odrasle
Izpiti
Knjige
Za otroke
Na tujih univerzah
Seminar SJLK
Simpozij obdobja
Izobraževanja za učitelje
Obdobja 42_listanje:
1
2-3
4-5
6-7
8-9
10-11
12-13
14-15
16-17
18-19
20-21
22-23
24-25
26-27
28-29
30-31
32-33
34-35
36-37
38-39
40-41
42-43
44-45
46-47
48-49
50-51
52-53
54-55
56-57
58-59
60-61
62-63
64-65
66-67
68-69
70-71
72-73
74-75
76-77
78-79
80-81
82-83
84-85
86-87
88-89
90-91
92-93
94-95
96-97
98-99
100-101
102-103
104-105
106-107
108-109
110-111
112-113
114-115
116-117
118-119
120-121
122-123
124-125
126-127
128-129
130-131
132-133
134-135
136-137
138-139
140-141
142-143
144-145
146-147
148-149
150-151
152-153
154-155
156-157
158-159
160-161
162-163
164-165
166-167
168-169
170-171
172-173
174-175
176-177
178-179
180-181
182-183
184-185
186-187
188-189
190-191
192-193
194-195
196-197
198-199
200-201
202-203
204-205
206-207
208-209
210-211
212-213
214-215
216-217
218-219
220-221
222-223
224-225
226-227
228-229
230-231
232-233
234-235
236-237
238-239
240-241
242-243
244-245
246-247
248-249
250-251
252-253
254-255
256-257
258-259
260-261
262-263
264-265
266-267
268-269
270-271
272-273
274-275
276-277
278-279
280-281
282-283
284-285
286-287
288-289
290-291
292-293
294-295
296-297
298-299
300-301
302-303
304-305
306-307
308-309
310-311
312-313
314-315
316-317
318-319
320-321
322-323
324-325
326-327
328-329
330-331
332-333
334-335
336-337
338-339
340-341
342-343
344-345
346-347
348-349
350-351
352-353
354-355
356-357
358-359
360-361
362-363
364-365
366-367
368-369
370-371
372-373
374-375
376-377
378-379
380-381
382-383
384-385
386-387
388-389
390-391
392-393
394-395
396-397
398-399
400-401
402-403
404-405
406-407
408-409
410-411
412-413
414-415
416-417
418-419
420-421
422-423
424-425
426
Simpozij OBDOBJA 42 poljubno. Opozarja na prakse iznakaženja telesa, ki so »simptom radikalnih sprememb subjektivnosti« (prav tam: 10). Predvsem pa avtorica tudi v tej esejistični zbirki izhaja iz naslednjih vplivov oz. posledic neoliberalizma na posameznika in družbo: tesnobe, izgube lastne subjektivnosti, iznakaženja telesa, prepričanja, da lahko spreminja svojo usodo, vsi lahko uspejo, obogatijo, le dovolj se morajo potruditi. Avtorica teoretske naslonitve ter izkustva in dognanja povezuje in jih poglablja z literaturo, romani in iflmi. Piše tudi o ljubezni do naroda in kot primer poda Ceaușescuja, ki je romunskemu ljudstvu z iztegnjenimi rokami izkazoval ljubezen (Salecl 2011b: 95). Avtorica s svojimi eseji odpira številne teme in ponuja razmislek o današnjem času. Tako se ukvarja tudi z odnosom do telesa v sodobni družbi. V poglavju Zareza v telo: od klitoridektomije do body arta piše o mestu subjekta v današnji stvarnosti. Avtorica v tem delu svoje knjige obravnava identiifkacijo subjekta s simbolnim redom v treh svetovnih družbah, te so predmoderna, moderna in postmoderna. Vračanje k poslikavanju telesa ali k starim oblikam iniciacije vidi v reinterpretacijah teh oblik (Salecl 2011b: 168). Piše o klitoridektomiji v deželah tretjega sveta, s poudarkom, da razvoj kapitalizma v teh državah pravzaprav ni povzročil njenega konca, temveč se je v nekaterih državah še bolj razširil. Subjekt je povezan s tradicijo, družino, narodno skupnostjo, a tradicija dandanes ni več tako močna, ni več tisto, kar bi subjektu dajalo trdnost oz. varnost (prav tam: 168–175). A ko gre subjekt skozi individualizacijo, tedaj prelomi s svojo tradicijo. Subjekt se mora individualizirati in se distancirati od tradicije, a v predmodernih družbah o takem subjektu še ne moremo govoriti. Skrajna, radikalna individualizacija subjekta se je zgodila v sodobni družbi in s prekinitvijo tradicionalnosti ter predhodno zaradi odsotnosti Drugega (prav tam: 180–181). Podobne poudarke, kot jih zasledimo v knjigi (Per)verzije ljubezni in sovraštva, lahko beremo tudi v esejistični zbirki Tek na mestu (2017), ki je bila nominirana za Rožančevo nagrado. Osrednje teme v njej so osamljenost, revščina, doplačila za majhna udobja ipd., predvsem pa avtorica piše o potrošniški in individualizirani družbi, ignoranci in sprenevedanju ob naravnih in drugih katastrofah. Najpomembnejše izhodišče je spremenjeni subjekt, ki si lahko sam »izbira ogledalo, v katerem si je najbolj všeč« (Salecl 2017: 56). V svojih esejih se avtorica osredotoča na teoretske naslonitve, na različne avtorice in avtorje s področja psihoanalize, psihologije, nevro- znanosti. Tek na mestu vsebuje enajst krovnih tem, ki jih dopolnjujejo ter osmišljajo medsebojno prepleteni eseji. Glede na prej omenjene vsebinske poudarke se Salecl v veliki meri sprašuje, kolikšen vpliv ima neoliberalizem na posameznika in družbo. Avtorica piše o sodobnem času, o času lažnih novic in postresnic, o potrošniški družbi in sodobnem kapitalizmu, neenakosti in tem, da dandanes ni več poglobljenih relfeksij (Salecl 2017: 7). Nadomeščajo jih simpliifkacije, obenem pa Salecl v najsodobnejši družbi opaža spremenjen odnos do časa in hitrosti. Vse v posameznikovem življenju je usmerjeno v zdajšnji trenutek in ne v prihodnost (Salecl 2017: 44–45). Namesto resnice se vse bolj vzpostavljajo pol- in neresnice, ignoranca, potlačitve, zanikanja, sovražni govor. V novi dobi je poudarjena obsedenost z učinkovitostjo in uspešnostjo, 227